خبرگزاری کار ایران

ترکیب جوان‌تر داوران فجر۳۹ در سال فیلم ‌اولی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۱۶۵

هیات داوران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ویژگی‌هایی دارد که شاید در نگاه اول به چشم نیاید اما شرایط خاص برگزاری جشنواره امسال باعث شده این دو ویژگی کمک بزرگی به برگزاری آن کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اولین ویژگی هیات داوران جشنواره امسال، معدل سنی این ترکیب است که جز یکی دو نفر، مابقی داوران از نظر سنی نسبت به ادوار گذشته جشنواره جوان‌تر هستند و این معدل سنی این ترکیب را پایین آورده است. 

لزوم دیدن تعداد زیادی فیلم (با توجه به نبود هیات انتخاب) در مدتی کوتاه و تحمل فشار این روند سخت قطعا برای کسانی که در سنین جوانی هستند راحت‌تر است و این امیدواری به وجود می‌آید که فشار کار حداقل تاثیر را روی کیفیت کار این هیات داشته باشد. 

ویژگی بعدی هیات داوران امسال هم به همین جوان بودن اعضای آن باز می‌گردد و آن حضور تعداد زیادی فیلم اولی در جشنواره امسال است. فیلم‌هایی که کارگردانان جوان دارند و نزدیکی سن آن‌ها به داوران امسال که همه آن‌ها متعلق به یک نسل از سینمای ایران هستند، فضای جالب و متفاوتی را در زمینه تعامل فیلمسازان و داوران به وجود می‌آورد. 

جوانگرایی در میان ترکیب داوران این دوره از جشنواره فیلم فجر که با شرایط خاص و در میان بحرانی جهانی برگزار می‌شود که موجی از ناامیدی در جامعه جریان دارد، تصمیم به جایی بود تا سلیقه‌ای جوان و امیدبخش را در این دوره از جشنواره شاهد باشیم. 

از جهتی استفاده از ترکیبی سینمایی که هم چهره‌های جوانی چون ساره بیات، مصطفی کیایی، نیما جاویدی که جایزه جشنواره فیلم فجر ادوار مختلف فجر را در کارنامه کاری خود دارند، در کنار پیشکسوتانی چون مرتضی پورصمدی و سیدجمال ساداتیان که حضور در سال‌های مختلف جشنواره را تجربه کرده‌اند، ترکیب همگونی از سلیقه جوان در کنار تجربه است که با حضور محمد احسانی از مدیران فرهنگی، داوری یکی از متفاوت‌ترین ادوار جشنواره فیلم فجر را انجام خواهند داد. 

فجر امسال در روزگار کرونایی با تفاوت‌هایی برگزار می‌شود که شاید نمونه آن را در هیچ دوره‌ای ندیده‌ایم و داوران در این دوره راه سختی پیش رو دارند که هم باید بار نبود هیات انتخاب و افزایش تعداد آثار با توجه به زمان کوتاه باقی‌مانده تا جشنواره را بردوش بکشند و هم انتخابی داشته باشند که شاسته سینمای ایران باشد. از این رو لزوم حضور چهره‌هایی که آشنا به مختصات سینمای ایران بوده و در عین‌حال توان و انرژی کافی برای یک ماراتن سخت و کوتاه را داشته باشند، بیش از پیش احساس می‌شد. با این حساب امید است هیات داوران امسال که معدل جوانی هم دارد، بهترین نماینده‌های سینمای ایران را در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر انتخاب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز