خبرگزاری کار ایران

مایکل هریس با هر دو کتابش به ایران آمد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۷۹۷

کتاب «پایان غیاب» نوشته مایکل هریس با ترجمه مجتبی ویسی از سوی نشر خزه منتشر شد.

به گزارش ایلنا، در کتاب «پایان غیاب» که عنوان فرعی‌اش «جنگ و صلح با اینترنت، در جستجوی حافظه از دست رفته» است، مایکل هریس به بررسی یک بزنگاه تاریخی مهم می‌پردازد: جهان در قبل و بعد از اینترنت.

 او  از نسل خود به عنوان آخرین نسلی یاد می‌کند که جهان پیش از دیجیتال شدن را دیده‌اند و به یاد می‌آورند. سپس بدون جانبداری و با پشتوانه علمی‌اش به مقایسه‌ این دو جهان دست می‌زند تا نشان دهد که در کدام یک خوشبخت‌تر بوده‌ایم؛ وقتی به اینترنت و شبکه‌‌های مجازی متصل نبودیم یا حالا که زندگی بدون اینترنت، امکان‌پذیر به نظر نمی‌رسد.

بروس گرییرسن، نویسنده‌ و پژوهشگر، درباره کتاب «پایان غیاب» و نویسنده‌اش گفته است: «مایکل هریس با دقت و صراحتی مثال‌زدنی، مقطعی محوری در تاریخ مدرن را ثبت کرده است: قبل و بعد از شیفتگی انسان به وسایل دیجیتالی. کتابش اثری شاخص و مهم است و همچنین نشاط‌بخش.»

 مایکل هریس، اندیشمند و روزنامه‌نگار کانادایی، تاکنون فقط دو کتاب منتشر کرده و با همین دو کتاب تبدیل به چهره‌ای بین‌المللی شده است.

«پایان غیاب» اولین کتاب اوست که در سال 2014 منتشر شد. کتاب دیگر هریس (چاپ‌شده در سال 2017) «تنهایی» نام دارد. این کتاب هم با عنوان فرعی «راهنمای خلوت‌گزینی در یک جهان شلوغ» هفته آینده با ترجمه سامان شهرکی از سوی نشر خزه منتشر می‌شود.

«پایان غیاب» در ۲۲۴ صفحه و با بهای ۴۰ هزار تومان انتشار یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز