خبرگزاری کار ایران

در کارگروه موسیقی موسسه هنرمندان پیشکسوت مطرح شد:

اختلافات اجازه نمی‌دهد در موسیقی به نتیجه برسیم/ اشکال بزرگ موسیقی ما بت‌پروری است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۹۰۳

در اولین جلسه کارگروه موسیقی موسسه هنرمندان پیشکسوت بر انتقال تجارب به جوان‌ها، کنار گذاشتن اختلاف‌ها میان اهالی موسیقی و بالا بردن سطح سلیقه موسیقایی مردم تاکید شد.

به گزارش ایلنا، در اولین جلسه کارگروه موسیقی که یکشنبه، چهاردهم دی‌ماه تشکیل شد، یادآوری شد که کارگروه‌های تخصصی از بخش‌های اصلی اساسنامه موسسه است و شیوع کرونا فاصله‌ای در جلسات انداخت که مجددا ادامه پیدا کرده است. 

نیکنام حسینی‌پور (مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت) نیز در این نشست از موسیقی به عنوان غذای روح یاد کرد و افزود: هم در رزم‌ها و هم در بزم‌ها می‌بینید که از موسیقی نهایت استفاده را می‌کنند. موسیقی می‌تواند ملت‌ها را به هم نزدیک کند و یک زبان بین‌المللی دارد؛ بنابراین موسیقی یک ظرفیت بسیار بزرگی است که می‌تواند در حفظ و گسترش و شناساندن زبان و ادب پارسی کمک کند. 

او در بخشی از سخنانش خطاب به پیشکسوتان عرصه موسیقی اظهار کرد: شما برای نسل جوان مسیر درست را مشخص می‌کنید و انتظار داریم تجربه خود را به نسل جوان منتقل کنید. همچنین می‌توانیم در حوزه آموزش فعالیتهای داشته باشیم تا تجربه‌های گران سنگ شما اساتید در حوزه موسیقی به جوانان منتقل شود. 

داوود فیاضی (خواننده پیشکسوت) نیز گفت: هنرمندان پیشکسوت باید احیا شوند و به فعالیت بپردازند. 

سوسن اصلانی (نوازنده) نیز اظهار کرد: در این مدت تنها جایی که از هنرمندان حمایت کرده است این موسسه بوده و ما توانستیم اینجا نفس بکشیم. 

در ادامه جلسه مهدی آذرسینا (نوازنده و مدرس موسیقی) خاطرنشان کرد: حال که ما در جلسه کارگروه هستیم باید هوشمندانه عمل کنیم و انرژی خود را برای کارهایی که دغدغه جامعه موسیقی و هنرمندان پیشکسوت موسیقی است بگذاریم. 

سپس نیکنام حسینی‌پور اضافه کرد: ما باید بتوانیم ارتباطی بین این کارگروه‌ها و نهادهای موسیقی برقرار کنیم تا بتوانیم خیلی از مسائل را حل کنیم و نقطه‌های ارتباط را افزایش داده و با معاونت‌ها و سازمان‌های مربوطه تعامل موثر داشته باشیم. 

در ادامه، سعید شریفیان (آهنگساز) گفت: همه ما تلاش کردیم کارهایی را انجام دهیم که به نفع موسیقی بوده است. موسیقی فعالیت‌های بسیاری چون تولید، تحقیق، نوشتار اجرا و ارتباط با مخاطب را در بر می‌گیرد و به نظر من آن چیزی که اهمیت دارد خروجی این کارگروه‌ها است و باید بتواند تاثیرات اجتماعی گذاشت. 

پس از شریفیان محمدعلی کیانی‌نژاد (نوازنده نی) صحبت کرد و گفت: به نظر من باید تصمیم گیرنده‌هایی را که در رأس کار هستند در جلسات حضور داشته باشند تا بدانیم تا کجا و تا چه حد می‌توانیم تصمیم بگیریم. ما باید به تعهدات وفادار باشیم و اختلاف‌ها را کنار بگذاریم. 

او ادامه داد: همه ما برای موسیقی در حال تلاش هستیم ولی به دلیل اختلافاتی که وجود دارد به نتیجه نمی‌رسیم. همه ما برای فرهنگ مملکت تلاش می‌کنیم. 

در ادامه پری ملکی (خواننده) با اشاره به اینکه باید آهسته و قدم قدم پیش رفت گفت: متاسفانه مسائل قانونی ما در ارتباط با موسیقی محدود به بعضی نهادها و سازمانهای خاص است و این دردناک است. ما یک اشکال بزرگ در موسیقی داریم و آن بت‌پروری است. 

او با اشاره به اینکه عرصه موسیقی مملو از هنرمندان بزرگی بوده و هست، خاطرنشان کرد: ما احتیاج به فکرهای تازه داریم و موسیقی نیاز به هوای تازه دارد. 

پری ملکی افزود: من معتقدم خود موسسه و ما اعضای آن باید منبعی را تشکیل دهیم تا پرتو آن به جوانان برسد. 

او در ادامه با این پیشنهاد که خوب است در مراکزی چون بهزیستی اجرا‌هایی برگزار کرد، یادآور شد: این موسسه پتانسیل‌های بسیاری دارد و باید در این مسیر پیش برویم. 

در پایان نیکنام حسینی‌پور با اشاره به اینکه مردم خاطره جمعی خوبی از هنر هنرمندان پیشکسوت دارند و این افراد هنرمند در سراسر ایران هستند گفت: تاکید ما بر آن است که زمینه‌ای فراهم شود تا شما هنرمندان بتوانید نوعی از موسیقی را خلق کنید که سطح سلیقه مردم را بالا ببرد و در کنار آن برای هنرمندان نفع اقتصادی نیز داشته باشد. امیدواریم این کارگروه این وظیفه را به خوبی انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز