خبرگزاری کار ایران

دبیرهنری نخستین جشنواره تولید انیمیشن‌های قرآنی خانگی خبر داد

تولید سه فیلم آموزشی برای تولید استاپ موشن

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۷۶۸

دبیرهنری نخستین جشنواره بین المللی «تولید انیمیشن‌های قرآنی خانگی»، از تولید سه فیلم ۵۹ ثانیه‌ای برای ارایه آموزش‌های لازم به علاقمندان شرکت دراین جشنواره خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهنام بهادری با اعلام این خبر گفت: سه فیلم آموزشی استاپ موشن برای پخش در اینستاگرام و فضای مجازی تولید شده که به زودی بارگذاری می‌شوند، در این فیلم‌ها که زمان هرکدام، کمتر از یک دقیقه است، آموزش‌های کاربردی به کودکان و نوجوانان جهت تولید انیمیشن‌های خانگی ارایه می‌شود. 

به گفته بهادری، در نخستین فیلم آموزشی، که بازیگر خردسال «نگار شاد آرام» توضیحات مربوط به آن را ارایه می‌دهد، چگونگی استفاده از اپلیکیشن های- نرم‌افزار کاربردی- تولید استاپ موشن در تبلت‌ها و در گوشی‌های همراه آموزش داده می‌شود، در این فیلم به علاقمندان آموزش داده می‌شود که چطور می‌توانند از این نرم افزارهای کاربردی استفاده کرده و انیمیشن تولید کنند. 

دومین فیلم آموزشی، به تولیدات بخش ویژه جشنواره یعنی «مقاومت و شهید قاسم سلیمانی» اختصاص دارد که در این بخش، ازمیان تکنیک‌های مختلف تولید استاپ موشن، تکنیک «فوتواستاپ موشن» که بهترین تکنیک در این زمینه است آموزش داده می‌شود، این تکنیک با استفاده از چهره سردار است که با عکس‌ها و نقاشی‌های پس زمینه، استاپ موشن تولید می‌شود. 

بهادری در ادامه درباره سایرتکنیک‌های ساخت استاپ موشن هم گفت: تکنیک‌های خمیری، کات آوت، پیکسلیشن و استفاده از اشیاء از دیگر تکنیک‌هایی هستند که می‌توان برای تولید استاپ موشن استفاده کرد. 

به گفته وی، در فیلم سوم هم ترفندهای استاپ موشن آموزش داده می‌شود که حرکت و تکنیک‌های حرکتی به همراه نمایش فیلم‌های نمونه، آموزش داده می‌شود. 

استاپ موشن چیست؟ 

استاپ موشن یکی از تکنیک‌های انیمیشن‌سازی (پویا نمایی) است که در آن شیء را فریم به فریم حرکت داده و تصویر آن را توسط دوربین، موبایل یا تبلت ضبط می‌کنند که از پشت سر هم قرار گرفتن این تصاویر، به نظر می‌رسد که جسم در حال حرکت است، این کار می‌تواند با استفاده از عروسک‌ها واشیاء مختلف انجام شود که این‌ها لوازمی هستند که به سادگی در دسترس همه افراد قرار دارند و بعد از آموختن تکنیک‌های استاپ موشن، هر فرد علاقمندی می‌تواند با استفاده از خلاقیت خود، چنین انیمیشن‌هایی را تولید کند. 

حوزه هنری کودک و نوجوان با مشارکت معاونت قرآن وعترت وزارت ارشاد اسلامی و همکاری موسسه «سپهر سوره هنر» حوزه هنری، نخستین جشنواره تولید انیمیشن خانگی استاپ موشن را برگزار می‌کند، علاقمندان می‌توانند در سه گروه کودک، نوجوان و بزرگسال در این جشنواره شرکت کنند. 

علاقمندان برای یادگیری چگونگی تولید و آموزش ساده استاپ موشن، ثبت نام، بارگذاری فایل اثر و دریافت کد رهگیری می‌توانند به سایت artfest. ir یا اینستاگرام stopmotion_festival@مراجعه کرده و یا با شماره ۵-۸۴۱۷۲۲۰۴ – ۰۲۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز