خبرگزاری کار ایران

بازی شهاب حسینی در نقش «علی جوان» فیزیکدان ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۲۷۶

کوروش اهری کارگردان فیلم «آن شب» فیلم نامه فیلمی بر اساس زندگی یک فیزیکدان و مخترع ایرانی-آمریکایی را می‌نویسد و کارگردانی می‌کند.

به گزارش ایلنا، شهاب حسینی (بازیگر فیلم فروشنده) قرار است در نقش علی جوان، در این فیلم بازی کند. 

علی جوان (زاده‌ی ۵ دی ۱۳۰۵، تهران – درگذشته ۲۲ شهریور ۱۳۹۵) فیزیک‌دان و مخترع ایرانی است که نخستین لیزر گازی هلیوم_ نئون جهان، ساخته‌ی وی می‌باشد. او استاد بازنشسته دانشکده فیزیک دانشگاه‌ام آی تی و ساکن ایالات متحده آمریکا بود. 

جوان همچنین در زمینه‌های فیزیک کوانتوم و طیف‌سنجی به دنیای علم کمک کرد. دستگاه اصلی لیزر نئون هلیوم وی در حال حاضر در موزه ملی تاریخ آمریکا موسسه اسمیتسونیان به نمایش گذاشته شده است. 

اهری، حسینی و الکس برتو، در شرکت Pol Media، حقوق انحصاری ساخت فیلم سینمایی زندگی جوان را در سراسر جهان بدست آورده اند. از علی جوان، دو دخترش مایا و لیلا به یادگار مانده‌اند که تهیه‌کنندگی و مشاوره اجرایی پروژه را بر عهده دارند. 

از مهمترین آثار حسینی می‌توان به بازی در نقش اصلی در فیلم‌های خارجی زبان اصغر فرهادی برنده اسکار یعنی فیلمهای جدایی نادر از سیمین و فروشنده اشاره کرد. او جایزه بهترین بازیگر فیلم کن را برای فیلم دوم از آن خود کرد. 

اهری، تهیه کننده ایرانی اخیراً فیلم هیجانی و ترسناک شب را کارگردانی کرد که تبدیل به اولین فیلم تاریخ ساز تولید شده در آمریکا شده که پس از انقلاب در ایران مجوز اکران دریافت کرده است. . فیلم شب ۲۹ ژانویه در سینماها و خانه‌های سراسر آمریکای شمالی توسط شرکت IFC Midnight اکران می‌شود و قرار است در اواخر سال در سطح جهانی عرضه شود. 

برتو نیز فیلم Generation و شب را تهیه‌کنندگی کرده است.

بازی شهاب حسینی در نقش «علی جوان»  فیزیکدان ایرانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز