خبرگزاری کار ایران

رئیس رسانه ملی: مکتب شهید سلیمانی راهگشای تربیت نسل جوان است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۲۵۶

رئیس سازمان صداوسیما، مکتب شهید سلیمانی را راهگشای تربیت نسل جوان دانست و افزود: شهید سلیمانی مظهر ایمان، تقوا و توکل بود و یک عمر در مکتب امام و رهبری تلاش کرد.

به گزارش ایلنا، علی عسکری در ابتدای سخنان خود با تبریک و تسلیت سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران و تمام آزادگان جهان و همچنین تسلیت رحلت آیت الله مجاهد حضرت آیت الله مصبح یزدی به ملت ایران و حوزه‌های علمیه و روحانیت معزز شیعه و جهان اسلام، افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی مظهر ایمان و تقوا و توکل بود و یک عمر تلاش کرد و در خدمت امام و مکتب امام در خدمت رهبر انقلاب و مکتب ایشان بود، چه زمانی که در دفاع مقدس به عنوان فرمانده شجاع، مومن و مخلص تلاش کرد و چه در زمانی که به عنوان فرمانده نیروی قدس منسوب شد و در آن دوران اقدامات راهبردی و بزرگی برای مقاومت اسلامی انجام داد. 

رئیس رسانه ملی و رئیس همایش علمی رسانه و مکتب سلیمانی گفت: این همایش با هدف ترغیب دانشجویان و دانش پژوهان برای تحقیق در خصوص سردار جاج قاسم سلیمانی قهرمان ملی ما برگزار شده است و دستاورد آن برای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و تربیت جوانان برای آینده موثر خواهد بود. 

علی عسکری تاکید کرد: وقتی خبر شهادت سردار سلیمانی را شنیدم آیه «و من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب و من یتوکل علی الله فهو حسبه ان الله با امره قد جعل الله لکل شیئا قدرا» در ذهنم آمد، یعنی کسی که اهل تقوا باشد خدا برای او درها را می‌گشاید، او متقی و اهل نقوا بود، ایمان یعنی یک پدیده درونی، اما تقوا چیزی است که حرکت انسان به مقتضای ایمان انجام شود و او متقی بود. 

رئیس سازمان صدا و سیما افزود: سردار سلیمانی هم مومن بود و هم بر حسب مقتضای ایمانش عمل می‌کرد و پهنه وجودش از این زیبایی بهره می‌برد و خداوند این راه را بر او گشود و به او رزقی بی‌پایان داد و دید که چگونه انسانی که خودش تلاش می‌کرد ناشناخته باشد چگونه او را به ملت ایران و همه جهانیان شناساند و الی تا آخر او توکل به خدا داشت و خدا امرش را جاری کرد و این آیه در ذهن من خطور کرد. 

رئیس رسانه ملی گفت: شخصیت سردار شهید سلیمانی پنج ساحت داشت که مهمترین آن این بود که ایشان یک مومن ولایی و انقلابی بود. 

علی عسکری افزود: کسی که می‌خواهد با نظام سلطه مبارزه کند، باید همچون امام (ره) و رهبر معظم انقلاب یک عارف کامل باشد. 

در ادامه این همایش پیمان جبلی، معاون برون مرزی صدا و سیما در آغاز این همایش گفت: اگر در داستان کربلا قصه علمدار را سینه به سینه از اجدادمان شنیدم، امروز سلیمانی را درک کردیم که علم ایران و انقلاب و شرف را برافراشته کرد. 

رئیس کمیته علمی همایش رسانه و مکتب سلیمانی از ارسال ۸۲ چکیده مقاله به این همایش و داوری ۶۱ مقاله خبر داد. 

پیمان جبلی، معاون برون مرزی صداوسیما و رئیس کمیته علمی همایش رسانه و مکتب سلیمانی با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی در افتتاحیه این همایش گفت: شهید سلیمانی امروز زنده‌تر از دیگر زندگان با ما همراه است. 

وی با بیان اینکه سلیمانی هم خود رسانه بود و هم مکتب رسانه، تصریح کرد: این همایش آغازی بر مسیر طولانی برای شناخت مکتب سلیمانی در رسانه و شناخت رسانه از منظر سلیمانی است. 

جبلی با بیان اینکه هر مقاله را سه داور بررسی کرده‌اند، تصریح کرد: در مجموع ۱۸۳ داوری مقاله برای این همایش انجام شده است. 

رئیس کمیته علمی همایش رسانه و مکتب سلیمانی گفت: این مقالات در محورهای نشست‌های تخصصی مکتب شهید سلیمانی در عرصه‌های دیپلماسی فرهنگی – رسانه‌ای، بایسته‌های تولید هنری و رسانه‌ای، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تحلیل گفتمان مکتب سلیمانی و رسانه و روابط بین‌الملل نگاشته و ارائه شده‌اند. 

کارگروه‌های تخصصی ظرف دو روز به این موضوعات خواهند پرداخت. 

همایش علمی رسانه و مکتب سلیمانی صبح امروز با حضور مسئولان عالی‌رتبه، استادان صاحب‌نام و پژوهشگران برتر آغاز به کار کرد. 

این همایش دو روزه به همت دانشگاه صداوسیما و با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سالگرد شهادت سردار رشید اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز