خبرگزاری کار ایران

معصومه ابتکار در دیدار با نماینده مردم میبد در مجلس شورای اسلامی؛

پرداخت وام قرض‌الحسنه به زنان روستایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۱۱۱

معصومه ابتکار در دیدار با سید جلیل میرمحمدی میبدی نماینده مردم میبد در مجلس شورای اسلامی از پرداخت وام قرض‌الحسنه به زنان روستایی متقاضی خبر داد.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار در دیدار با سید جلیل میرمحمدی میبدی نماینده مردم میبد در مجلس شورای اسلامی از پرداخت وام قرض‌الحسنه به زنان روستایی متقاضی خبر داد و گفت: با پیشنهاد و پیگیری‌های صورت گرفته، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در نهاد ریاست جمهوری وام‌هایی از ۵ تا ۲۰ میلیون تومان را با توجه به فعالیت زنان روستایی به ایشان پرداخت و با معرفی این بانوان به مدیرکل امور بانوان استانداری در لیست پرداخت وام قرار خواهند گرفت. 

در این دیدار که علیرضا نقوی شهردار و انسیه فلاح عضو شورای شهر میبد نیز حضور داشتند، معاون رییس جمهور پس از گزارش‌های ارایه شده، با اشاره به اینکه میبد شهری توسعه یافته در عرصه فرهنگی با شخصیت‌های فرهیخته‌ای است، از تلاش ایشان تشکر کرد. 

وی در خصوص ایجاد کارگروه حمایت از زنان سرپرست خانواده گفت: باتوجه به بند ت ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه، طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده مکلف بوده کارگروهی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار ایجاد کند که با مصوبه دولت، این کارگروه تشکیل و یکی از کمیته‌های زیرمجموعه آن به موضوع سلامت زنان سرپرست خانوار و غربالگری بانوان در عرصه سلامت می‌پردازد. 

ابتکار در خصوص استقبال بانوان در ایجاد مشاغل خانگی عنوان کرد: در گذشته به صورت مالی از زنان سرپرست خانواده حمایت می‌شد ولی درحال حاضر با توجه به استقبال بانوان از مشاغل خانگی، بحث ارائه تسهیلات در ایجاد مشاغل خانگی را پیگیری کردیم تا بانک‌ها تسهیلات ویژه‌ای برای این امور اختصاص دهند و همچنان در راستای افزایش این تسهیلات تلاش می‌کنیم. 

وی از پرداخت وام قرض الحسنه به زنان روستایی خبر داد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته ۵ الی ۱۰ میلیون تومان به زنان روستایی نیازمند تعلق می‌گیرد که با معرفی این بانوان به مدیرکل امور بانوان استانداری در لیست پرداخت وام قرار خواهند گرفت. 

معصومه ابتکار یکی از مشکلات اصلی بانوان متقاضی وام را نداشتن ضامن عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در این مورد با پیشنهاد و پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد سهام عدالت به عنوان ضامن از بانوان کارآفرین و سرپرست خانواده پذیرفته شود تا روند اخذ تسهیلات، راحت‌تر شده است. 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یکی از سیاست‌های مهم این دوره را حمایت از تشکل‌ها و خیریه‌ها مردم نهاد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۲۷۰۰ تشکل و سازمان مردم نهاد و خیریه فعال در حوزه زنان در کل کشور داریم که حمایت از این تشکل‌ها جزء سیاست‌کاری ما به حساب می‌آید و با توجه به بروز بیماری کووید۱۹، دوره‌های آموزشی حضوری به صورت غیرحضوری در حال برگزاری است که تا پایان سال یک دوره آموزشی با اساتید خبره با محوریت خانواده نیز برگزار خواهیم کرد و تشکل‌های علاقمند می‌توانند به صورت رایگان در این دوره‌های آموزشی شرکت نمایند. 

علیرضا نقوی شهردار میبد نیز در این نشست با بیان این که نماد «خورشید خانم» افتخار و برند شهر میبد است، گفت: این طرح از چهار هزار سال پیش در سفالینه‌های میبد به کار رفته و در جشنواره ۱۹۷۱ مونیخ آلمان توانست مقام نخست را به دست آورد. 

وی افزود: برگزاری سلسله نشست‌های خوشبختی آموختنی با حضور کارشناسان مجرب کشور و استان به منظور حمایت از بانوان، احیای هنر زیلوبافی به همت بانوان میبدی، ایجاد فضاهای فرهنگی، ورزشی و علمی برای بانوان مانند ساخت اولین کتابخانه و مرکز تخصصی ویژه بانوان استان، همچنین طراحی باغ بانوان و باغ سلامت بانو، افتتاح کلینیک حقوق کودک و ایجاد مرکز حفاظت و صیانت از خانواده با کمک دادگستری که باعث کاهش پرونده‌های طلاق در این شهرستان شده، از جمله اقدامات مربوط به حوزه زنان و خانواده در میبد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز