خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس:

پرونده پزشکی مسافران قبل از پذیرش در هتل‌ها بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۶۷۰

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، از ۱۷ هزار ثبت‌نام انجام شده در سامانه جانا خبر داد و گفت: استعلام کدملی افراد و بررسی پرونده پزشکی مسافران توسط تأسیسات گردشگری در این سامانه، اولین گام برای سفر هوشمند است.

به گزارش ایلنا، محمد خیاطیان (معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی) گفت: گردشگری هوشمند از سوی معاون گردشگری کشور در مهرماه ۹۹ مطرح شد. در همین راستا با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سامانه‌ای را برای بارگذاری اطلاعات تأسیسات گردشگری و گردشگران طراحی کردیم. 

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بانک اطلاعاتی افراد را در اختیار وزارت میراث فرهنگی قرار داد که آنرا به وسیله سامانه جانا در اختیار تأسیسات گردشگری قرار می‌دهیم. 

خیاطیان خبر داد: تاکنون ۱۷ هزار ثبت‌نام در جانا انجام شده است. در این سامانه گزینه‌ای برای استعلام کدملی افراد طراحی شده که وضعیت پرونده پزشکی آن‌ها توسط تأسیسات گردشگری بررسی می‌شود. 

هتل‌ها، پرونده پزشکی مسافران را قبل از پذیرش بررسی می‌کنند و در صورت داشتن سابقه بیماری کرونا از پذیرش فرد جلوگیری می‌شود. در واحدهای حمل‌ونقل، اماکن تاریخی هم این سوابق بررسی انجام می‌شود که افراد با خیال آسوده سفر کنند. 

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی بررسی سوابق پزشکی را اولین قدم در خصوص سفر هوشمند عنوان کرد و افزود: در آینده با استفاده از این سامانه برای محورهای پرازدحام گردشگری کشور هم برنامه‌ریزی می‌کنیم و از این سامانه برای مدیریت مراجعه‌کنندگان به اماکن تاریخی و جلوگیری از ازدحام در این اماکن استفاده خواهیم کرد. 

خیاطیان با بیان این‌که خدمات یادشده توسط بخش حاکمیتی در اختیار بخش خصوصی گذاشته شده است، ادامه داد: تأسیسات گردشگری که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند می‌توانند عضو این سامانه شوند و این خدمات را با عنوان سفر هوشمند دریافت کنند. 

پس از همه‌گیری کرونا و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر محدودیت سفرهای ورودی و داخلی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سفرهای مدیریت شده، هوشمند و ایمن را در دستور کار قرار داد. 

در جلسات متعدد میان وزارت میراث فرهنگی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد سامانه‌های هوشمند جانا و ماسک با اتصال و تبادل اطلاعات لازم، ضمن دسترسی به اطلاعات افراد مبتلا به کرونا، از سفر این افراد جلوگیری شود. 

سیدجواد موسوی (مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشگری) روز پنچشنبه، ۱۱ دی‌ماه ۹۹ اعلام کرد ۱۳ هزار واحد اقامتی به سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری (جانا) متصل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز