خبرگزاری کار ایران

اعلام برنامه‌های بنیاد رودکی در سالگرد عروج شهید سلیمانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۴۳۸

مهدی افضلی (مدیرعامل رودکی) برنامه‌های این بنیاد را در اولین سالگرد عروج شهید تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی افضلی (مدیرعامل بنیاد رودکی) در پاسداشت راه و یاد حاج قاسم سلیمانی برنامه‌های این بنیاد را در اولین سالگرد عروج شهید تشریح کرد. 

 او گفت: شهید سلیمانی، اسطوره‌ای ملی و یاد وی برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی ماندگار است؛ پاسداری از راه این سردار آسمانی فراتر از وظیفه که تکلیفی برای بخش‌های مختلف از جمله فرهنگ و هنر است. 

وی افزود: بنیاد رودکی به عنوان بازوی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در راستای این تکلیف، ۳ برنامه ویژه را در بزرگداشت این شخصیت برجسته مقاومت و ایثار تدارک دیده است. 

افضلی توضیح داد: مستند نمایش «سرباز» با نگاهی به سویه‌های زیستی و مقاومتی شهید سلیمانی از امشب به مدت ۵ شب در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود؛ از جمله رسالت‌های بنیاد رودکی تولید آثار فاخر هنری است و این اثر ویژه به زبان هنر و در قالبی حماسی زندگی و نقش ممتاز شهید را به تماشا نشانده است. 

مدیرعامل بنیاد رودکی، جایزه عکس این بنیاد با عنوان «روایت سرباز» را دومین برنامه شاخص بنیاد رودکی در یادبود سالگرد عروج شهید سلیمانی خواند و افزود: عکس، رسانه‌ای اثرگذار با زبان بین‌المللی است که بی‌نیاز از هر واسطه‌ای می‌تواند مفاهیم را به مخاطب منتقل کند؛ با این جایگاه، بنیاد رودکی در جایزه عکسی که با محوریت سردار شهید گرانقدر، حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌کند تلاش دارد بخشی از گنجینه تصویری و ارزشمند تاریخ آمیخته با جهاد و شهادت را جمع‌آوری و حفظ کند. 

وی گفت: عکاسان پر شماری از استان‌های مختلف کشور در فراخوان بنیاد رودکی و به مدد نام شهید بزرگوار، در این رقابت شرکت کردند که نزدیک به ۱۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. کار داوری آثار نیز به پایان رسیده و در ایام سالگرد شهید و به میزبانی تالار وحدت برندگان این جشنواره معرفی می‌شوند. 

افضلی اضافه کرد: تصور ما این است که فراخوان عکاسی «روایت سرباز» بیش از هر چیز با جمع آوری این گنجینه ارزشمند عکس به هدف خود رسیده و در تلاشیم که با همراهی مدیریت شهری، نمایشگاهی از آثار جمع آوری شده در قالب گالری شهری برگزار و کتاب این رویداد را نیز منتشر کنیم. 

مدیرعامل بنیاد رودکی با اشاره به جایگاه ویژه برج آزادی به عنوان نماد ملی گفت: برج آزادی ظرفیت ویژه برای بازنمایی رویدادهای ملی است و می‌توان بازخوردی از فضای عمومی جامعه را در این برج به تماشا نشاند؛ اتفاقی که می‌تواند به نوعی وفاق و همدلی فرهنگی در جامعه بیانجامد. 

وی افزود: سومین برنامه ویژه بنیاد رودکی در ایام بزرگداشت سردار آسمانی، اجرا پرفورمنس «دیوار آسمان» بر روی برج آزادی است؛ این پرفورمنس به شیوه اجرای حرکات پروازی روی دیوار، بر بلندای دیوار برج آزادی اجرا می‌شود که اجرایی منحصر به فرد است. 

افضلی تاکید کرد: هنر بستری ماندگار است و هنرمندان کشورمان نیز در تداوم راه شهید سلیمانی رسالتی ویژه دارند؛ امید است که بتوانیم در پیمودن راه این شهید گرانقدر سرفراز باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز