خبرگزاری کار ایران

پایگاه جاسوسی سیا در ایران کجا بود؟/ روایتی واقعی از روزهای نخست انقلاب+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۱۵۱

در سریال «روزهای ابدی» به نقش آمریکا در روزهای نخست انقلاب برای بر هم زدن انقلاب اسلامی اشاره می‌شود.

به گزارش ایلنا، سایت کبکان که در سومین قسمت از سریال «روزهای ابدی» به نمایش درمی‌آید، محل استقرار نیروهای آمریکایی برای فعالیت‌های جاسوسی علیه شوروی بود. 

در این سایت که در شهرستان درگز در استان خراسان رضوی فعلی قرار داشت، با نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های عظیم و مدرن جاسوسی‌اطلاعاتی و استراق سمع علاوه بر کنترل فعالیت‌های جاسوسی شوروی، از مجموعه فعالیت‌های تکنولوژیکی، نظامی، موشکی و… آن‌ها اطلاع پیدا می‌کردند. 

در این سایت جاسوسی، دستگاه‌های پیشترفته‌ای نصب شده بود که گفته می‌شد کارایی آن برای قرن بیست و یکم هم پیش‌بینی شده بود. 

رادارهای جاسوسی‌اطلاعاتی سیا در ایران توسط اداره کل چهارم ساواک حفاظت و مراقبت می‌شد و این بخشی از تعهدات ساواک در قبال فعالیت‌های سیا در ایران بود. 

یکی از کارکنان سیا در این سایت می‌گوید: ما همیشه یک کارت شناسایی حمل می‌کردیم که نشان می‌داد برای شاه کار می‌کنیم. پلاک خودروهای ما پلاک رسمی دولت ایران بود. 

سریال «روزهای ابدی» به کارگردانی جواد شمقدری و تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری محصول مرکز سیمافیلم در حال پخش از شبکه یک است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز