خبرگزاری کار ایران

در پی همکاری وزارت گردشگری و شورای فرهنگ عمومی کشور محقق می‌شود:

نهادینه شدن فرهنگ گردشگری در بطن جامعه

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۹۷۲

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تعامل و همکاری معاونت گردشگری با شورای فرهنگ عمومی کشور، نهادینه‌ شدن فرهنگ گردشگری در بطن جامعه و ارتقای گردشگری تعالی‌بخش را سبب خواهد شد.

به گزارش ایلنا، ولی تیموری (معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) در نشست مشترک با سیدمحمدرضا موالی‌زاده (دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور) مدیران این مجموعه و بخش خصوصی مرتبط که در محل معاونت گردشگری برگزار شد؛ گفت: همکاری مشترک در سطح کلان، امکان دستیابی به هدف نهادینه شدن فرهنگ گردشگری در بطن جامعه، خانواده‌ها، جوامع محلی، دستگاه‌های اجرایی و عمومی فرابخشی و تاثیرگذار در این امر را به دنبال خواهد داشت.

او با اشاره به تلاش اخیر شورای فرهنگ عمومی کشور مبنی بر تهیه «سند و برنامه ارتقای فرهنگ زیارت و گردشگری مذهبی» گفت: این اقدام به طور حتم موثر است ولی برای دستیابی به هدف والاتر لازم است این سند انتظارات دو بخش از یکدیگر را احصاء و در چارچوب همکاری مشترک به کار ببندد.

معاون گردشگری همچنین به تشریح اقدامات انجام شده از سوی وزارت گردشگری به منظور توسعه گردشگری مذهبی پرداخت و تعامل با شورای فرهنگ عمومی کشور را سبب تحقق دستاوردهای متنوع در زمینه فرهنگ‌سازی به عنوان یکی از مهم‌ترین و اقدامات زیربنایی در صنعت گردشگری عنوان کرد.   

 همچنین در این نشست سید محمدرضا موالی‌زاده (دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور) نیز ضمن معرفی ساختار و بخش‌های مختف شورا به اقدامات و چشم‌اندازهای پیش روی این حوزه در بخش‌های مختلف پرداخت و از صنعت گردشگری به عنوان ابزاری برای انتقال و توسعه فرهنگ، از اصلی‌ترین نیاز مهم فردی و فرهنگی و همچنین دارای آثار مختلف و تاثیرگذار نام برد. 

وی یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی تاکنون 12 سند را تصویب کرده است. 6 سند دیگر نیز در دست تدوین و تصویب است و پیش‌بینی می شود بالغ بر 20 سند دیگر تا پایان این دوره محقق شود.

موالی‌زاده تهیه برنامه ارتقای فرهنگ زیارت و گردشگری مذهبی را بستری برای سند همکاری میان شورای فرهنگ عمومی و وزارت گردشگری عنوان کرد تا اقدامی عملیاتی در راستای توسعه گردشگری مذهبی و زیارت رقم خورد.

گفتنی است در این نشست هر یک از مدیران‌کل و مسئولین دو مجموعه معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شورای فرهنگ عمومی کشور نظر خود را پیرامون چگونگی تقویت همکاری‌های مشترک، راهکارهای توسعه گردشگری مذهبی، زیارت، نحوه فرهنگ‌سازی گردشگری و امور مرتبط با این موضوع پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز