خبرگزاری کار ایران

آلبوم «کوچه دلگیر تو شد» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۵۱۵

آلبوم موسیقی «کوچه دلگیر تو شد» با آهنگسازی مهدی حاجی‌قاسمی و آواز علی مومنیان، در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، آلبوم موسیقی ایرانی «کوچه دلگیر تو شد» تازه‌ترین اثر با آواز علی مؤمنیان و آهنگسازی مهدی حاجی قاسمی منتشر شد.

 این اثر در قالب ۶ قطعه از موسیقی دستگاهی به عناوین «پیش درآمد چهارگاه»، «آواز مخالف»، «تصنیف چهارگاه»، «ساز و آواز همایون»، «تصنیف همایون»، «تکنوازی سه تار»، «قطعه برای سه تاز و سازهای ایرانی» و «ساز و آواز منصوری» ساخته و پرداخته شده است. 

در قطعات باکلام اثر، از سروده‌های شاعران کهن و معاصر؛ نظامی گنجوی، علامه جلال‌الدین همایی، مولوی و مهدی قادری بهره گرفته شده است. 

مهدی حاجی‌قاسمی درباره این اثر می‌گوید:

«در این مجموعه ملودی‌ها تمام‌وکمال بر اساس موسیقی دستگاهی ایران ساخته شده و سپس با بهره‌گیری از فنون آهنگسازی رنگ‌آمیزی شده‌اند. ارکستری که در این مجموعه از آن استفاده کرده‌ایم به‌تمامی متشکل از سازهای ایرانی بوده که این مهم تاثیر و رنگ‌وبوی خود را بر تمامی قطعات این مجموعه گذاشته است. در نهایت می‌توان این اثر را تجربه‌ای دانست در فهرست آثار ارکسترال موسیقی ایران. به عقیده من موسیقی دستگاهی ایران می‌تواند صرفا با یک ساز یا آواز با تمامی ظرایف موجود در آن ارائه شود و در این صورت هیچ ارکستری یارای بیان احساس آن ساز یا آواز را نخواهد داشت. این خود مهم‌ترین ویژگی موسیقی دستگاهی ایران است.» 

علیرضا دریایی (کمانچه)، مهناز کاشانی (قیچک)، میترا زلفی (قیچک باس)، مرتضی صنایعی (نی)، سهیل امیری (سنتور)، مهدی حاجی قاسمی (سه تار، تار و تارباس)، عرفان متکیایی (بربط) و رشید کاکاوند (سازهای کوبه ای) در نوازندگی قطعات این آلبوم به هنرنمایی پرداخته اند. 

گفتنی است، آلبوم «کوچه دلگیر تو شد» از پلتفرم‌های معتبر و مجاز موسیقی قابل تهیه و دانلود است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز