خبرگزاری کار ایران

دغدغه‌های «مصطفی» برای مهاجرت به ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۵۱۰

فیلم کوتاه «مصطفی» به موضوع مهاجرت می‌پردازد.

پیمان شاه‌محمدی یکی از تهیه‌کنندگان فیلم کوتاه «مصطفی» به کارگردانی علیرضا تیموری در گفتگو با ایلنا درباره وضعیت این فیلم گفت: «مصطفی» در فاصله سال‌های ۹۶ تا ۹۷ با همراهی سازمان فیلم منطقه جنوب و فیلم اینستیتوت سوئد، در ایران ساخته شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده: مصطفی (مرد افغان) به همراه خانواده در ایران زندگی می‌کند. این خانواده شناسنامه و هویت اجتماعی و مدنی ندارند. نداشتن هویت برای این خانواده دردسرساز می‌شود. 

اصلی‌ترین پیام این فیلم کوتاه، مفهوم برتری و اصل خانواده است. در این فیلم، همه انسان ها (ایران و افغان) را کنار هم قرار داده ایم. نژاد و مفهوم انسانی، هدف اصلی روایت ما بوده است. نگاهی نو به مقوله‌ی مهاجرت در ایران و خارج از ایران که به درام و قصه گویی گره خورده است. تعریف جدیدی از الگوهای بشریت که جهان پسامدرن به آن به شدت نیازمند است. 

این فیلم محصول مشترک و همکاری هنرمندان سه کشور «سوئد، ایران و افغانستان» است. علاوه بر این، پیمان شاه محمدی در کارنامه‌ی چندین ساله‌ی خود، سابقه‌ی همکاری مشترک هنری با کشورهای مختلفی نظیر، آلمان، آمریکا، هندوستان، برزیل و کانادا را داشته است که موفقیتهای خوبی را به همراه داشته است. 

این فیلم در جشنواره‌های بین‌المللی و میزان استقبال بسیار خوبی قرار گرفته است: 

از آن جمله می‌توان راه‌یابی و برگزیده در چهلمین دوره فستیوال بین المللی گوتنبرگ سوید (این فسنیوال یکی از معتبرترین جشنواره‌های بین المللی فیلم به حساب می‌آید و هرساله پذیرای آثار فیلمسازان سرشناسی در سراسر دنیاست)، برنده تندیس و دیپلم افتخار بهتری فیلم در فستیوال رومی استکهلم سوئد و راه یافته به بخش کرنر فستیوال بین المللی کن فرانسه. 

به تازگی نیز فیلم کوتاه مصطفی به دومین جشنواره مستقل فیلم «Gandhara» راه پیدا کرده است و از آنجا که سیاست‌گذاری‌های این جشنواره متکی بر آثاری با مضامین «سلامت روان» است، برای ما بسیار دلگرم کننده است. جشنواره‌ی فیلم «گاندارا» ۹تا ده ژانویه ۲۰۲۱ برگزار می‌گردد. 

در فیلم «مصطفی» سید سیف الاسلام هاشمی، فریبا طالبی، معصومه مرادی، محمد جبارنیا، مجید ملک پور، زینب هاشمی، حسن حیدری و داریوش فضلی به ایفای نقش پرداخته‌اند. 

علاوه بر پیمان شاه‌محمدی که تهیه‌کننده و مجری طرح، مشاورکارگردان، تدوینگرو برنامه ریز فیلم است، علیرضا تیموری و کُرنلیا اسوِنسون نیز تهیه‌کنندگان مشترک این فیلم بین المللی هستند. 

مرتضی نجفی نیز که به تازگی برنده سیمرغ بهترین فیلمبرداری از جشنواره‌ی بین المللی فیلم فجر را در کارنامه خود دارد، مدیر فیلمبرداری فیلم مصطفی است. بهنود یخچالی، آهنگساز شناخته شده و پرسابقه نیز، موسیقی متن فیلم کوتاه مصطفی را بر عهده دارد. 

سایر عوامل فیلم نیز عبارتند از نویسنده و کارگردان: علیرضا تیموری، مدیر صدابرداری: مهدی یگانه، طراح گریم: آیدین فرضی، طراح لباس: آویدا امیری، مدیر تولید: مریم قاسم آبادی، منشی صحنه: سپیده پریزن.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز