خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان:

اجرایی نشدن امهال تسهیلات، بزرگ‌ترین مشکل تاسیسات‌گردشگری است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۱۴۸

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: اجرایی نشدن امهال تسهیلات ‌بانکی بزرگ‌ترین مشکل تاسیسات‌گردشگری استان است.

به ‌گزارش ایلنا، مهدی جمال (مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان) در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: تاسیسات‌گردشگری استان به‌دلیل شیوع ویروس‌کرونا دچار آسیب‌های جدی شدند و نیاز به حمایت ویژه دارند.

او با تأکید بر امهال تسهیلات تاسیسات گردشگری، گفت: این مهم باید بر اساس تاکید و مکاتبه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استانداران اجرایی شود.

جمال خواستار رفع مشکلات مرتبط با پرداخت مالیات، بیمه تامین‌اجتماعی و پرداخت تسهیلات بانک‌ها به تاسیسات‎گردشگری استان شد و تأکید کرد: با توجه به آسیب‌های وارد شده ناشی از کرونا، آب و برق و گاز تاسیسات‌گردشگری نباید قطع شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: تا‌کنون 141 پرونده تاسیسات‌گردشگری استان برای دریافت وام به بانک‌ها معرفی شده و به 5۰ درصد متقاضیان وام پرداخت شده است.

او خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های استان شد و افزود: فعالیت بیشتر تاسیسات‌گردشگری استان متوقف شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان نیز در این جلسه گفت: بر اساس مصوبات، تاسیسات گردشگری می‌توانند از امهال تسهیلات و تعرفه‌های حامل‌های انرژی برخوردار شوند.

علیرضا شریفی‌نژاد با اشاره به اینکه ثبت نام برای دریافت تسهیلات‌ کارا تا پایان دی‌ماه تمدید شده است، افزود: بانک‌ها موظف هستند این تسهیلات را تا اسفند‎ماه امسال پرداخت کنند و تنفس زمان پرداخت تسهیلات تا خرداد ماه 1400 خواهد بود.

او با تأکید بر توجه ویژه به رفع مشکلات تاسیسات‌گردشگری، گفت: مرکز حمایت از تولید به صورت ۲۴ ساعته در خدمت متقاضیان برای رفع مشکلات است.

 بر اساس مصوبه اعلامی توسط وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استانداران، بسته حمایتی از حوزه گردشگری شامل امهال بازپرداخت تسهیلات بانکی قبلی دریافت‌شده تا پایان سال ۹۹، تمدید مهلت پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی سال ۹۹، امهال هزینه‌های آب، برق و گاز، امهال هزینه‌های مالیاتی سررسید سال ۹۹ تا پایان سال جاری و تسهیلات‌ بانکی بنگاه‌محور با کارمزد ۱۲ درصد و دوره تنفس 6 ماهه است.

در استان سمنان 90 اقامتگاه بوم‎گردی، 15 هتل و مهمان‌سرا، 14 اقامتگاه‌سنتی، پنج مهمان‌پذیر، پنج مجتمع گردشگری، 79 خانه مسافر، یک هتل‌آپارتمان، دو مرکز تفریحی‌سرگرمی، یک اردوگاه، یک متل، 31 دفتر خدمات مسافرتی، 42 رستوران بین‌راهی، 19 سفره‌خانه سنتی و سه موسسه آموزش گردشگری فعال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز