خبرگزاری کار ایران

کنسرت‌های آنلاین موسیقی دستگاهی تمام شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۳۸۵

در آخرین شب از دومین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی، شامگاه یکشنبه ۳۰ آذرماه دو گروه موسیقی در تالار رودکی اجرا کردند.

به گزارش ایلنا، در آخرین شب از دومین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی، شامگاه یکشنبه ۳۰ آذرماه دو گروه موسیقی در تالار رودکی اجرا کردند. 

برنامه نخست اجرای حمید خوانساری نوازنده عود، حمید کریمیان نوازنده عود و بامداد ملکی نوازنده دوایر و بندیر در ساعت ۲۱ بود که ابتدا یک قطعه در آواز دشتی اجرا کردند و سپس حمید خوانساری به تک‌نوازی ساز عود پرداخت. اجرای قطعه «ابر»، «تیهو» و «کاروانسرا» و تکنوازی عود حمید کریمیان بخش‌های دیگر این اجرا بود. 

دونوازی پریچهر خواجه، نوازنده قانون و فرهاد صفری، نوازنده تنبک آخرین برنامه دومین دوره کنسرت‌های آنلاین موسیقی دستگاهی در ساعت ۲۲ یکشنبه ۳۰ آذرماه بود که در این برنامه سه قطعه‌سازی و یک قطعه آوازی اجرا شد. 

پریچهر خواجه نوازنده قانون درباره این اجرا گفت: سه قطعه‌سازی و یک قطعه آوازی از ساخته‌های خودم را در این برنامه اجرا می‌کنیم. برگزاری این کنسرت‌ها در این شرایط برای موزیسین‌ها اتفاق خوب و خوشایندی است چون می‌توانند خودشان را محک بزنند. 

پریچهر خواجه درباره آموزش آنلاین موسیقی گفت: تدریس آنلاین موسیقی ابتدا سخت بود ولی الآن برای هنرجو و استاد کمی عادی‌تر شده است. به هر حال موسیقی موضوع عملی و پراحساس است و ارتباط و تعامل هنرجو و استاد در کلاس آنلاین به شکل دیگری است. 

دومین دوره کنسرت‌های آنلاین موسیقی دستگاهی با هشت اجرا با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی ۲۷ تا ۳۰ آذر در در تالار رودکی برگزار شد. 

نخستین دوره کنسرت‌های آنلاین موسیقی دستگاهی نیز با اجرای پنج گروه موسیقی با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی ۱۶ تا ۲۰ مرداد و نخستین دوره کنسرت‌های آنلاین موسیقی نواحی با هشت اجرا با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری و توسط انجمن موسیقی ایران ۲۳ تا ۲۶ مردادماه برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز