خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

موافقت دولت با برقراری بیمه بیکاری اهالی فرهنگ، هنر و رسانه

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۳۵۷

سید عباس صالحی در حاشیه مراسم هفته پژوهش از موافقت دولت با برقراری بیمه بیکاری اهالی فرهنگ، هنر و رسانه خبر داد.

به گزارش ایلنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام خبر موافقت دولت با برقراری بیمه بیکاری اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، گفت: با تصویب آئین‌نامه مربوطه در هیات وزیران از این پس بیمه بیکاری اهالی فرهنگ، هنر و رسانه که از جمله تکالیف قانون برنامه ششم توسعه کشور است اجرایی می‌شود. 

وی با اشاره به فرآیند طی شده جهت تصویب نهایی این آئین‌نامه افزود: از جمله نقاط قوت مصوبه اخیر هیات وزیران مشارکت صنوف فرهنگی و هنری در تهیه و تدوین پیش‌نویس اولیه آن است که در جلسات متعدد با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه و برای سیر مراحل قانونی و اخذ نظر دستگاه‌های مربوطه و مندرج در تبصره یادشده به سازمان برنامه و بودجه ارسال و توسط سازمان مزبور برای تصویب تقدیم دولت شد و پس از جلسات متعدد در کمیسیون فرهنگی دولت و حصول وفاق در مجموعه دستگاه‌های ذی‌ربط بویژه وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی، آیین‌نامه مربوطه بررسی نهایی شد و در جلسه مورخه ۳۰ آذر توسط هیات وزیران تصویب شد. 

صالحی خاطرنشان کرد: برای اولین بار برای حمایت از این قشر فرهیخته بیمه بیکاری اجرا خواهد شد چرا که عمده این مشاغل در زمره مشاغل آزاد تعریف و تا کنون مشمول حمایت‌های قانون بیمه بیکاری نشده اند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: یکی از آسیب‌پذیرترین مشاغل در هر کشوری مشاغل حوزه فرهنگ، هنر و رسانه است چرا که با هر فشار و چالش اقتصادی و مالی، تولیدات آن از سبد مصرفی خانوار حذف یا از اولویت خارج می‌شود. بحران بیماری کرونا و تعطیلی‌های پی در پی مشاغل فرهنگی و هنری، علیرغم حمایت‌های انجام شده توسط دولت، مشخص کرد شاغلان این فعالیت‌ها باید از یک پشتوانه محکم‌تری برخوردار شوند تا پوشش‌دهنده و حامی معیشت این قشر فرهیخته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز