خبرگزاری کار ایران

شبکه سحر جشن شب یلدا را به خانه‌های کردزبانان می‌برد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۱۹۴

​ویژه برنامه متنوع و جذاب «یلدا»، جشن شب یلدا را در خانه‌های مخاطبان کردزبان شبکه سحر برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نزدیک به چند هزار سال است که آخرین شب پاییز که شب یلدا نام گرفته است، زیباترین و بلندترین شب سال بوده و توسط ایرانیان جشن گرفته می‌شود و آیین‌ها و رسومات مختلفی را در این شب به یاد ماندنی در کنار هم سپری می‌کنند. 

به همین منظور اسعد خوشگوار؛ تهیه کننده ویژه برنامه «یلدا» برنامه متنوع و جذابی را در گرامیداشت این شب ترتیب داده و شبی خاطره‌انگیز را به مخاطبان کردزبان شبکه سحر تقدیم خواهد کرد. 

خوشگوار در خصوص آیتم‌های این برنامه ترکیبی گفت؛ در بخش‌های مختلف این برنامه گزارش‌های مردمی از حال و هوای شهرهای کردنشین در آخرین روز پاییز با «رویکرد در خانه بمانید ما با شما هستیم» و اجرای دو آهنگ کردی توسط فواد پیشوا و عادل فتحی، خوانندگان نام آشنای کردزبان پخش خواهد شد. 

وی همچنین افزود؛ در بخش دیگری از برنامه تماس اسکایپی با فرزین رضایی؛ مدیرکل علوم پزشکی استان کردستان به همراه خانواده برقرار خواهد شد و پیام‌های بهداشتی در خصوص مراقبت و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از سوی ایشان یادآوری خواهد شد. 

به گفته وی با دو نفر از کادر درمان در شهرهای کردنشین از آی سی یو به منظور تشکر و قدردانی از زحماتشان و نیز بیان سفارش به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی آنان و همچنین چند خانواده که در این شب در تنهایی بسر می‌برند، ارتباط برقرار خواهد شد. 

خوشگوار همچنین در توضیح بخش مسابقه برنامه گفت؛ یک مسابقه خوانندگی داریم که از قبل از مخاطبان کانال کردی درخواست کردیم تا با ارسال ویدئوهایی از خودشان در مسابقه شرکت کنند. وی افزود بییندگان برنامه به ۵ نفر از گزینش شدگان که از بهترین خوانندگی‌ها بوده رای می‌دهند و در این رابطه یک برنده خواهیم داشت. 

بخش حافظ خوانی؛ آیتم دیگری است که وی در تشریح آن گفت؛ در این بخش علاوه بر بیان تاثیرات شب یلدا در شعر شاعران کرد که توسط مجری کارشناس؛ آرش امجدی اجرا خواهد شد، خوانش شعرهای حافظ و ترجمه کردی توسط شعرای بنام کرد همچون استاد حقیقی انجام شده و اشعار شاعران کرد در ارتباط با یلدا را مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

در ادامه ایشان به پخش گزارشی از خانواده فارسی زبان که علاقه بسیاری به موسیقی کردی دارند و یکی از آثار منتخب اساتید موسیقی کردی را بازخوانی می‌کنند، اشاره کردند و جذابیت آن را در اجرای صحیح و زیبای آن علی رغم فارس زبان بودن آن‌ها قلمداد کرد. 

آخرین آیتم؛ پخش یک برنامه از رادیو کردی از قاب تلویزیون است که توسط شلیر امراه نژاد و منوچهر تاری وردی از مجریان معروف رادیو کردی تهران است که با لهجه زیبای کردی کورمانجی در خصوص رسم و رسومات شب یلدا سخن خواهند گفت. 

ویژه برنامه «یلدا» به تهیه‌کنندگی اسعد خوشگوار و اجرای عبدالله عابدی و آزاد ابراهیمی، ۳۰ آذر ماه ساعت ۲۲ به وقت تهران به مدت ۹۰ دقیقه فضای شاد و مفرحی را از کانال کردی شبکه سحر ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز