خبرگزاری کار ایران

منصور ضابطیان از شروع دوباره رادیو ۷ می‌گوید؛ ویژه برنامه شب یلدا با شرایط کرونایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۰۴۷

برنامه رادیو هفت پس از مدتی دوری از پخش به آنتن شبکه آموزش بازگشت.

به گزارش ایلنا، «رادیو هفت» از برنامه‌های پرمخاطب سیما در حالی از شب یلدا برمی‌گردد که بنا به گفته مجری این برنامه شاید وجه تمایز اصلی‌اش نسبت به گذشته آنجا باشد که هنرمندان به دلیل شیوع کرونا به استودیو نمی‌آیند و متن‌هایشان را در منازل‌شان می‌خوانند. 

منصور ضابطیان درباره تغییرات این برنامه تلویزیونی در آستانه شروع پخش زنده همزمان با شب یلدا  گفت: هدف اصلی برنامه «رادیو هفت» ایجاد آرامش بین بینندگانش است. به همین دلیل درتکاپوی این هستیم که با توجه به شرایط کرونایی و در این شب‌های طولانی زمستان، با سری جدید «رادیو هفت» قدری به مردم آرامش بدهیم. 

مجری «رادیو هفت» با اشاره به اینکه کرونا باعث تغییراتی در قالب برنامه شده است، اضافه کرد: در حوزه ساختار برنامه، تغییری پیش آمده که پیامد اجباری و تحمیل شده دوران کرونا است. سعی کرده‌ایم با حفظ همان ضرباهنگ و قالب پیشین «رادیو هفت»، بخش متن‌خوانی در استودیو را حذف کنیم. 

منصور ضابطیان افزود: برای رفع این مشکل، همه هنرمندان و گویندگانی که در این برنامه متن می‌خوانند در منزل‌شان اجرا می‌کنند و برای ما می‌فرستند و با این شیوه روی آنتن می‌روند. 

مجری برنامه «رادیو هفت» درباره جزئیات ویژه برنامه سه‌ساعته شب یلدا گفت: طبیعتاً شب یلدا با همین ساختار سه‌ساعته با اجرای من و رشید کاکاوند پخش خواهد شد تا مردمی که امسال در شب یلدا باید در خانه بمانند و رفت و آمدها را کم کنند، با «رادیو هفت» و بخش‌های سرگرم‌کننده‌ای که دارد همراه باشند. 

مجری «رادیو هفت» اضافه کرد: سری جدید «رادیو هفت» به دلیل شرایط کرونا، فضای همیشگی خودش را ندارد که یکی از اتفاقات آن همان ضبط متن‌خوانی‌های هنرمندان و گویندگان از منازل‌شان است. از ساعت ۲۳ به آنتن خواهیم آمد و در تدارک سه ساعت ویژه برنامه یلداییم. اما در روزهای عادی که از شنبه تا پنجشنبه برنامه ثابت شبانگاهی شبکه آموزش خواهیم بود به طور متوسط برای برنامه یک‌ساعته ۷.۸ آیتم ویژه در دستور کار داریم.  

منصور ضابطیان با توجه به اینکه شبکه آموزش پایگاه ستادی حفظ و ترویج زبان فارسی در سازمان صدا و سیما است در پاسخ به این پرسش که در راستای گسترش زبان و ادبیات فارسی «رادیو هفت» چه برنامه ویژه‌ای دارد، تأکید کرد: «رادیو هفت» در طول دوره حضورش تا پیش از این هم به نوعی توجه ویژه‌ای به ادبیات فارسی داشته و در سری جدید یکی از کارهایی که خواهیم کرد توجه ویژه به حفظ «رسم الخط فارسی» است. چرا که به خاطر حفظ تکنولوژی، از خط فارسی غافل شده‌ایم و با این کار، دنبال تشویق و ترغیب مردم به نوشتن متن غیرتایپی‌اند.  

مجری رادیو هفت درباره گستره حضور چهره‌های محبوب در برنامه تا چه میزان خواهد بود گفت: این برنامه از ابتدا «شخصیت محور» نبوده، اما با توجه به استقبال مخاطبان از حضور چهره‌ها، ما نیز از حضور این افراد و هر هنرمند توانمندی که بتواند هنر خود را به مردم ارائه کند استقبال می‌کنیم. 

ویژه برنامه رادیو هفت، شب یلدا از ساعت ۲۳ به مدت سه ساعت روی آنتن شبکه آموزش خواهد رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز