خبرگزاری کار ایران

آموزش رشته‌های صنایع‌دستی برای مددجویان در دستور کار قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۰۳۹

مدیر اداره میراث زرند گفت: آموزش رشته‌های صنایع‌دستی به مددجویان زیر نظر متخصصان و کارشناسان مربوطه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طی کردن دوران حبس در زندان برای زندانیان دربند علاوه بر بار روحی و روانی شدیدی که به افراد محبوس وارد می‌کندف می‌تواند به از دست دادن فرصت برای مهارت اموزی در بطن جامعه منجر شود.

اداره میراث فرهنگی شهرستان زرند برای کم کردن بار روحی در دوران حبس و ایجاد مهارت در افراد درصدد انجام فعالیت‌هایی از جمله عقد قرارداد با اداره امور زندان‌های زرند و آموزش رشته‌های صنایع دستی برای مددجویان برآمد.

بر اساس این تفاهم نامه، مقرر شد اداره میراث زرند در راستای اهداف بلندمدت خود زمینه لازم جهت آموزش مهارت‌های فرهنگی صنایع دستی در زمینه‌های مسگری، منبت‌کاری و تراشکاری سنگ‌های قیمتی و نیز پته‌دوزی را برای مردان زندانی فراهم آورد.

محمد اسلامی (مدیر اداره میراث زرند) با اعلام این خبر افزود: آموزش رشته‌های صنایع دستی زیر نظر متخصصان و کارشناسان مربوطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام و برای مددجویان کارت گواهی آموزشی صادر خواهد شد.

اسلامی ابراز امیدواری کرد که این اقدام فتح بابی برای بهبود وضعیت روحی زندانیان و بهبود معیشت برای زندانیان واجد شرایطی که دوران حبس را به پایان می‌برند، باشد.

عامری (رئیس اداره زندان زرند) هم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دو اداره را اقدامی شایسته در راستای بازگشت  زندانیان به جامعه دانست و تاکید کرد: اداره زندان زرند تمام تلاش خود را جهت آموزش مهارت‌های مختلف جهت مددجویان بکار می‌بندد تا این قشر از جامعه پس از طی دوران حبس، به عنوان شهروندانی اصلاح شده و مسئولیت‌پذیر و نیز افرادی سازنده در راستای رونق و سازندگی به آغوش جامعه بازگردند.

رئیس اداره زندان زرند با اعلام این نکته که نباید مددجو را پس از طی کردن دوران حبس به حال خود رها کرد از مسئوولان خواست تا زمینه حمایت‌های بعدی در قالب ایجاد شرایط کار و اشتغال مددجویان را فراهم نمایند.

پیشنهاد برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگی ورزشی مددجویان شهرستانهای عضو گروه "گشکا" شامل شهرستان‌های  زرند کرمان، بافق یزد، زهک سیستان و بلوجستان، دامغان سمنان و بجستان خراسان رضوی نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد پس از پایان ویروس کرونا این جشنواره در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز