خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی:

صنایع دستی ایران از منظر تنوع رتبه نخست دنیا را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۳۳۴

تنوع صنایع دستی ایران بالغ بر 299 مورد و کشورمان رتبه نخست دنیا را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا، علی اکبرعبدالملکی (رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران) گفت: صنایع دستی یکی از عوامل پیوند دهنده میان فرهنگ، اقتصاد و هنر می باشد و بی توجهی به این بخش و نبود سیاست های حمایتی از آن پیامدهای منفی زیادی از جمله؛ کم رونق شدن کیفیت آثار هنری، عدم ثبات شغلی، رکود بازار و از دست رفتن جایگاه هنر در اقتصاد کشور را به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران از پیشنهاد این کمیسیون به معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر نامگذاری هر روز تقویم خورشیدی به نام یکی از صنایع دستی خبر داد و گفت: نام گذاری هر روز از تقویم به نام یکی از صنایع دستی کشور ضمن ارج گذاشتن به هنر ایرانی موجب رونق و معرفی صنایع دستی تمامی شهرستان ها و همچنین امکان تبادل فرهنگی بین استان ها می شود و مهم تر از همه رقابتی سالم بین صنایع دستی سراسر کشور شکل می‌گیرد.

وی افزود: در تقویم روزهایی داریم که نام برخی شهرها به ثبت رسیده و بر اساس طرح «روز شمار صنایع دستی» قصد داریم در همان روز صنایع دستی خاص همان شهر را معرفی کنیم.

عبدالملکی در پایان تصریح کرد: صنایع دستی می تواند زمینه ساز معرفی بهتر فرهنگ و هنر کشور نزد سایر ملل باشد و از سوی دیگر نوعی فعالیت مولد اقتصادی در توسعه صنعت گردشگری و رشد منابع درآمدی پایدار قلمداد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز