خبرگزاری کار ایران

ثبت جهانی «جشن مهرگان» و «هنر ساختن و نواختن عود» به سال‌های بعد موکول شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۹۵۰

ثبت جهانی پرونده‌ «جشن مهرگان» و «هنر ساختن و نواختن عود» در پانزدهمین اجلاس مجازی کمیته بین‌الدول میراث فرهنگی ناملموس یونسکو رای نیاورد.

به گزارش ایلنا، پانزدهمین اجلاس مجازی کمیته بین‌الدول میراث فرهنگی ناملموس دوشنبه ۲۴ آذر به میزبانی جامائیکا آغاز به کار کرد و به مدت شش روز تا ۲۹ آذر (۱۴ تا ۱۹ دسامبر ۲۰۲۰) هر روز به صورت آنلاین از ساعت ۴ تا ۷ بعدازظهر برگزار می‌شود.

در این میان، ایران موفق شد پرونده «هنر مینیاتور» (نگارگری) را که به صورت مشترک با ترکیه، آذربایجان و ازبکستان تهیه و به یونسکو ارسال کرده بود را چهارشنبه  ۲۶ آذر به عنوان پانزدهمین میراث ناملموس کشورمان در فهرست میراث جهانی ناملموس یونسکو  به ثبت برساند، همچنین عصر پنجشنبه ۲۵ آذر «مراسم زیارت کلیسای تادئوس» به عنوان شانزدهمین میراث ناملموس کشورمان که به صورت مشترک با ارمنستان تهیه و به یونسکو ارسال شده بود در پانزدهمین اجلاس کمیته بین‌الدول میراث فرهنگی ناملموس در فهرست میراث جهانی ناملموس یونسکو به ثبت رسید.

با این وجود، پرونده‌ «جشن مهرگان» به صورت مشترک با تاجیکستان و «هنر ساختن و نواختن عود» به صورت مشترک با سوریه تهیه و به یونسکو ارسال شده بودند به عنوان پرونده های چند ملیتی میراث ناملموس یونسکو لحظاتی قبل ریفر شدند و برای جهانی بودن رای نیاوردند. شاید این اتفاق برای سالهای آینده بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز