خبرگزاری کار ایران

«سردرگمان سرگردان» در تئاتر مقاومت تهران اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۰۴۱

محمدصادق اسدی، با نمایش «سردرگمان سرگردان» در هفدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر «مقاومت» حضور دارد.

به گزارش ایلنا، محمدصادق اسدی، با نمایش «سردرگمان سرگردان» در هفدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر «مقاومت» حضور دارد. این نویسنده و کارگردان، درباره مضمون کارِ‌ خود گفت: «سردرگمان سرگردان، نگاه تازه‌ای به هشت‌سال دفاع مقدس دارد و داستان آن نسبتاً واقعی‌ست؛ شخصیتی به‌نام قاسم، در جنگ به‌دنبال نامه شهدا می‌رود تا آن‌ها را پیدا کند و به خانواده‌هایشان برگرداند. او که می‌تواند به‌زبان حیوانات صحبت کند، در بیابان، با یک سگ و یک عقرب همراه می‌شود و این جمع در مسیر، به فرمانده و اشنوک بر‌می‌خورند و ماجراهایی برایشان رخ می‌دهد».

او درباره شیوه اجرای این نمایش توضیح داد: «اجرای ما، به نظریه تزوتان تودورف (ادبیات وهمناک) نزدیک است؛ او می‌گوید که مخاطب باید در واقعی یا غیرواقعی‌بودن ماجرا دچار تردید شود و ما این‌شیوه را با شیوه خیمه‌شب‌بازی سنتیِ ژاپنی تحت‌عنوان بونراکو که در آن، عروسک‌ها چند‌‌برابر بزرگ‌تر از ابعاد حقیقی و معمولشان هستند، ادغام کردیم».

او تأکید کرد: «تلفیق نمایش‌های دفاع مقدس با شیوه وهمناک و عروسکی بونراکو، نگاه تازه‌ای‌ست که ما به جنگ؛ و تئاتر بزرگ‌سال، دراین‌اثر داشته‌ایم».

فرید عزیزی، حامد مهینی، سعید عساکره، حامد شهبازی، سید مهدی پور‌ایوانی، عطیه فرزاد‌پور، آتنا صداقت، حدیث صارم‌پور و امیرحسین بابائی؛ بازیگران این نمایش هستند که چهارشنبه ۲۶ آذرماه جاری، از ساعت ۱۲ تا ۲۴ به‌صورت آنلاین (بَرخط) در سایت تیوال به‌نشانی www.tiwall.com پخش می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز