خبرگزاری کار ایران

نخستین جشنواره بین‌المللی پویانمایی خانگی برگزار می‌شود/ در خانه، انیمیشن استاپ موشن بسازید

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۹۰۱

​معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت حوزه هنری کودک و نوجوان و با همکاری موسسه «سپهر سوره هنر»، نخستین جشنواره بین المللی تولید انیمیشن خانگی استاپ موشن را برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا، این معاونت با مشارکت حوزه هنری کودک و نوجوان و با همکاری موسسه «سپهر سوره هنر»، نخستین جشنواره بین المللی تولید انیمیشن خانگی استاپ موشن را برگزار می‌کند، علاقمندان می‌توانند در سه گروه کودک، نوجوان و بزرگسال در این جشنواره شرکت کنند. 

استاپ موشن، تکنیکی برای پویا نمایی

استاپ موشن یکی از تکنیک‌های انیمیشن سازی (پویا نمایی) است که در آن شی را فریم به فرم حرکت داده و تصویر آن را توسط دوربین، موبایل یا تبلت ضبط می‌کنند که از پشت سر هم قرار گرفتن این تصاویر، به نظر می‌رسد که جسم در حال حرکت است. 

عروسک‌هایی با مفاصل متحرک و یا عروسک‌های ساخته شده با خمیر و یا لگو، در این تکنیک کاربرد زیادی دارد، البته در مواردی به جای عروسک، از اشیای دیگری مانند انسان، وسایل خانه، گیاهان و… استفاده می‌شود. با توجه به دسترسی آسان کودکان و نوجوانان به ابزارهای ارتباطی مانند تبلت و تلفن همراه، این آثار می‌توانند در خانه، مدرسه و دیگر مکان‌ها با توجه به خلاقیت و نوآوری کودکان و نوجوانان تولید شود. 

ذهن خلاق بدون صرف هزینه

استاپ موشن در شرایط آماتوری نیاز به صرف هزینه‌ای ندارد، فقط ذهن خلاق کودک و نوجوان و همچنین توجه به مضامین و تمرین در چگونگی ساختار مناسب فیلم، منجر به تولید یک اثر مطلوب خواهد شد. تولید استاپ موشن بسیار آسان است و جهت آموزش علاقمندان، فیلم‌های بسیار کوتاه در این زمینه توسط دبیرخانه تولید و منتشر می‌گردد. 

بخش‌های جشنواره: 

جشنواره در سه بخش اصلی، ویژه و آزاد برگزار می‌شود که موضوعات بخش اصلی جشنواره شامل قرآن و سبک زندگی، نماز و ارتباط با خدا، پاکیزگی و نظم، راستگویی، سپاسگزاری، مسئولیت پذیری و امانتداری بوده و در بخش ویژه نیز علاقمندان می‌توانند آثاری با موضوع مقاومت و شهید حاج قاسم سلیمانی تولید کنند. 

قالب‌های جشنواره: 

این جشنواره در قالب های‌عروسکی (مانند لگو)، خمیری، کات اوت (کاغذ- مقوا – پارچه)، اشیا و پیکسلیشن برگزار می‌شود. 

گروه سنی شرکت کنندگان: 

علاقمندان می‌توانند در سه گروه شامل: کودک (۵ تا ۱۲ سال)، نوجوان (۱۲ تا ۲۰ سال) و بزرگسال شرکت کنند. 

شرایط ارسال اثر: 

اجرای این جشنواره توسط موسسه سپهر سوره هنر حوزه هنری انجام شده و علاقمندان برای یادگیری چگونگی تولید و آموزش ساده استاپ موشن، ثبت نام، بارگذاری فایل اثر و دریافت کد رهگیری می‌توانند به سایت این موسسه به نشانیartfest. ir مراجعه کرده و یا با شماره ۵-۸۴۱۷۲۲۰۴ – ۰۲۱ تماس بگیرند. 

نکات مهم: 

زمان استاپ موشن ارسالی نباید کمتر از ۳۰ ثانیه باشد، آثار شرکت کننده در این جشنواره نباید در سایر جشنواره‌ها حائز رتبه شده باشند. 

دبیرخانه جشنواره در صورت صلاحدید، آثار منتخب را با نام صاحب اثر منتشر خواهد کرد و هر فرد می‌تواند همزمان در همه بخش‌ها شرکت کند. 

جوایز جشنواره در بخش‌های مختلف بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون در بخش کودک و نوجوان و ۲۰ تا ۴۰ میلیون ریال در بخش بزرگسالان است. 

آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ بهمن ماه ۹۹ است؛ اکران و آیین اختتامیه در روز ۲۲ اسفند ماه ۹۹ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز