خبرگزاری کار ایران

تاریخ سازندگی یک قرن ایران در یک کتاب

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۰۰۰

دفتر نخست «داستان توسعه در ایران» نگاهی اجمالی به تاریخ سازندگی کشورمان در دوران معاصر و یک قرن اخیر دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دفتر نخست «داستان توسعه در ایران» که شامل دوره صدارت امیرکبیر (۱۲۲۷) تا پیروزی انقلاب اسلامی (۱۳۵۷) می‌شود، به چاپ سوم رسید.

مولف این کتاب پژوهشی با محوریت رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی این بازه زمانی، «گروه مهندسی خرد» و ناشر آن لوح فکر است.

«داستان توسعه در ایران» نگاهی اجمالی به تاریخ سازندگی کشورمان در دوران معاصر و یک قرن اخیر داشته و به آنچه که امروز «ایران» نامیده می‌شود. تمرکز اصلی این کتاب بیشتر بر سازندگان و آفرینندگان است؛ سازندگانی که چه در قالب بنگاه‌ها و شرکت‌ها و چه به صورت افراد، خاموش و سر به زیر در اقصی نقاط این مرز و بوم کار کردند، از جان مایه گذاشتند و ایران امروز را به شکلی که می‌بینیم درآوردند.

این کتاب در هفت فصل شامل «نخستین نشانه‌های توسعه»، «شکل‌گیری و زیرساخت‌های اولیه توسعه»، «ورود به اقتصاد برنامه‌ریزی شده»، «تثبیت برنامه‌ریزی و ورود به دنیای صنعتی»، «ورود تکنوکرات‌ها به عرصه توسعه»،‌ «اوج توسعه و شکوفایی اقتصاد» و «بلندپروازی و انفجار» تدوین شده است.

«ابراهیم محجوب» در بخشی از مقدمه کتاب، درباره این اثر چنین نوشته است:

«در طراحی مدلی مناسب برای درک جایگاه مهندسی و مدیریت طرح‌های زیربنایی در ایران، شاید بتوانیم از مدلی که امروزه برای بنگاه‌های اقتصادی پیشنهاد می‌شود، استفاده کنیم.

دانش مدرن دیرسالی است بنگاه را به‌صورت یک موجود ارگانیک، و فضای کسب و کار را به‌عنوان زیست‌بوم مدل می‌کند.

کتابی که پیش‌رو دارید گزارش نیمه مفصلی است از روند حیات و فعالیت شرکت‌های مهندسی در ایران به‌عنوان نخستین گام در تهیه نقشه زیست‌بوم این بنگاه‌ها.»

دفتر نخست «داستان توسعه در ایران» در ۴۲۶ صفحه و با قیمت ۵۸ هزار تومان از سوی انتشارات لوح فکر در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز