خبرگزاری کار ایران

بررسی تدوین دانشنامه سندشناسی و مدیریت اسناد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۹۷۹

رئیس پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از برگزاری نشست‌های پژوهشی با موضوعات متنوع در هفته پژوهش توسط این پژوهشکده خبر داد و گفت: یکی از مهمترین نشست‌های هفته پژوهش، بررسی تدوین دانشنامه سندشناسی و دانشنامه مدیریت اسناد است و در این نشست درباره ضرورت تدوین این دو دانشنامه و کارکرد آنها در حوزه اسنادی صحبت خواهد شد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا عزیزی رییس پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: شیوع ویروس کرونا در جهان موجب شد نحوه ارائه فعالیت‌ها دستخوش تغییر قرار گیرد، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مجموع نشست‌های پژوهشی، سخنرانی‌ها، جلسات نقد و بررسی آثار و معرفی تازه‌های پژوهشی اسنادی و آرشیوی با تغییراتی در روش ارائه پیش می‌رود.

وی ادامه داد: یازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به صورت مجازی برگزار می‌شود و طبق برنامه ریزی انجام شده نخستین نشست پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در تاریخ ۲۵ آذرماه با موضوع تدوین دانشنامه سندشناسی و دانشنامه مدیریت اسناد برگزار می‌شود. در این نشست گزارش تدوین این دو دانشنامه ارائه خواهد شد.

عزیزی افزود: بیش از ۹۰ درصد از تدوین دانشنامه سندشناسی انجام شده و دو جلد کتاب در این زمینه آماده چاب است. در ابتدا قرار بر این بود که دانشنامه آرشیوی به عنوان دانشنامه مدیریت اسناد و آرشیوی انجام شود و در مرحله مقدماتی و گردآوری منابع، دانشنامه ارزشمندی به زبان انگلیسی منتشر شد که ویراستار اصلی اثر پرفسور لوچیانا دورانتی بود. بر همین اساس دانشنامه مدیریت آرشیوی از دانشنامه مدیریت اسناد تفکیک شد. هم اکنون ۱۰۰درصد مداخل دانشنامه آرشیوی ترجمه شده است و ۳۰ درصد از ترجمه‌ها در مرحله ویراستاری قرار دارد.

رئیس پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی در ادامه برگزاری نشست آسیب شناسی تاریخ شفاهی ایران را یکی دیگر از برنامه‌های هفته پژوهش عنوان کرد و گفت: در این کارگاه برخی از آثار منتشر شده به لحاظ تاریخی و تاریخ شفاهی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این نشست با همکاری پژوهشکده امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز