خبرگزاری کار ایران

معرفی «پایتخت‌های ایران» در طول تاریخ تمدن از شبکه سحر

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۴۸۲

در مستند «پایتخت‌های ایران»، معرفی پایتخت‌های ایران از دوره پیش از اسلام تا عصر حاضر از ابعاد گوناگون از کانال اردوی شبکه سحر پخش خواهد شد.

به گزارش ایلنا، تاریخچه پایتخت‌های ایران در طول تاریخ تمدن این سرزمین تا به امروز از بعد معماری شهری، دستاوردهای علمی، فرهنگی وهنری در مستند «پایتخت‌های ایران» بررسی خواهد شد. 

پایتخت ایران (شوشش) پایتخت ایلامیان در زمان هخامنشیان، هگمتانه (همدان) پایتخت مادها، هخامنشیان پاسارگاد و تخت جشید، مقبره کوروش و پاسارگاد، آرامگاه کمبوجیه، شهرستان مرودشت (استان فارس)، تخت جمشید، نیشابور اولین پایتخت مستقل پس از اسلام، اصفهان پایتخت صفویه، گنبد سلطانیه در زنجان، سلطانیه، قزوین، پایتخت صفویه، همدان پایتخت سلجوقیان، مشهد و شیراز پایتخت دوره زندیه از جمله مناطقی است که در این مستند بدان پرداخته خواهد شد. 

پخش تصاویری از نمای هر شهر و پایتخت و معرفی ابداعات و نوآوری‌های صورت گرفته توسط هنرمندان و صنعت گران ایرانی در هر شهر از جذابیت‌های این مستند به شمار می‌آید و اطلاعات تاریخی بسیار ارزنده‌ای را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. 

«پایتخت‌های ایران» به تهیه‌کنندگی حسین بشرزاد تولید شبکه خبر بوده و توسط فرزانه دیبایی برای کانال اردوی شبکه سحر زبانگردانی شده است. 

این مستند ۱۳ قسمتی از ۲۱ آذرماه هر شب ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه به مدت ۱۵ دقیقه به روی آنتن کانال اردوی شبکه سحر خواهد رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز