خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه دو در مراسم تقدیر از عوامل برنامه «بچه محل»:

ارتباط با همه اعضای خانواده از ویژگی‌های «بچه محل» است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۸۵۳

طی مراسمی با حضور حمدرضا جعفری جلوه؛ مدیر شبکه دو، از عوامل و سازندگان مجموعه تلویزیونی «بچه محل» تقدیر شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم علاوه بر محمدرضا جعفری جلوه و جمعی از مدیران شبکه دو؛ داریوش فرضایی (عمو پورنگ)، احمد درویش‌علی‌پور، کارگردان و محمد درویش‌علی‌پور نویسنده «بچه محل» حضور داشتند. 

جعفری‌جلوه در ابتدا با اشاره به جاذبه‌های بصری، مفهومی و مضمون ارزشمند این مجموعه که طی فصل‌های متمادی توانسته نه تنها با قشر کودک و نوجوان، بلکه با سایر گروه‌های سنی و افراد خانواده نیز ارتباط برقرار کند، اظهار داشت: جا دارد از نویسنده این مجموعه طی همه این فصول تشکر کنم که با ادبیاتی مناسب، قلمی شیوا و در عین حال محتوایی پرظرفیت به موضوعات متنوع و مهمی از جمله جمعیت، سبک زندگی، محیط زیست، تربیت فرزند و… پرداخته است. 

وی با اشاره به زحمات همه اعضای گروه سازنده این مجموعه اذعان داشت: تقریبا همه ویژگی‌های مهم این مجموعه دیده شد و افرادی به آن اذعان کردند. عملکردتیم تولید، کارگردانی و نویسندگی برجسته‌ای که اعمال شد، اینها همه خسته نباشید دارد. طبیعی است که این گونه تولیدات حواشی هم دارد و بی‌خطا نیست. برخی هم بزرگنمایی می‌کنند و موج‌هایی می‌سازند که با ذات اصلی این کار منافات دارد اما علی‌رغم این حواشی این کار راه خود را طی کرده و پیش می‌رود. 

داریوش فرضیایی: قدر اعتماد مردم را می‌دانیم

داریوش فرضیایی در این بخش از جلسه افزود: هر دفعه که سر فیلمبرداری می‌رفتم اضطراب زیادی داشتم، چون اگر خدای ناکرده بیماری را به مادرم منتقل می‌کردم باید جواب یک خانواده را بدهم. اما خوشبختانه بسیاری از سالمندان و پدر و مادرها برنامه را می‌بینند و اسباب سرگرمی در این دوران برای آن‌ها شده و شادی این قشر از جامعه هدفیست که آسان به دست نیامده است. 

فرضیایی بیان داشت: بیست سال است که بچه‌ها با ما بزرگ شده‌اند و احساس می‌کنم نظر خدا با ما بوده، همین‌که می‌توانیم لبخند به لب بیننده بیاوریم برای ما افتخار است. وقتی جوانانی را می‌بینم که می‌گویند کودکی ما با شما طی شده، حس و عشقی دارد که با صدها میلیارد قابل معاوضه نیست. افراد موجه و خانواده‌داری از برنامه استقبال می‌کنند و می‌گویند ما و بچه‌های‌مان با خیال راحت پای برنامه شما می‌نشینیم. این اتفاق برای ما بسیار ارزشمند است. البته ظرافت و سختی‌هایی هم دارد مثل اینکه باید قدر این اعتماد را دانست و با حساسیت بیشتری برنامه تولید کرد، کاری که هیچ‌وقت از آن غافل نبوده‌ایم. 

احمد درویش‌علی‌پور: تعامل شبکه و گروه سازنده رمز موفقیت این برنامه است

احمد درویش‌علی‌پور، کارگردان مجموعه نیز بیان داشت: خدا را شاکرم که از وظیفه‌ای که داشتیم توانستیم سربلند بیرون بیاییم. تعامل دوسویه شبکه و گروه سازنده طی سالیان سال رمز موفقیت همه فصول این برنامه است. چون مجموعه‌ای را آن هم در این شرایط به صورت مستمرتولید کردن، کار آسانی نیست و در «بچه محل» با اینکه بچه‌ها حضور نداشتند و استیج نداشتیم اما برنامه همچنان توانست بازخورد مثبتی کسب کند. 

جعفری جلوه با اشاره به وجه مثبت این برنامه از جهت ارتباط با همه اعضای خانواده بیان داشت: ما از ابتدا می‌خواستیم بچه‌ها در کنار خانواده برنامه عمو پورنگ را ببینند و این اتفاق در مجموعه «محله گل و بلبل» رخ داد و در «بچه محل» تقویت هم شد. این اتفاق یکی از محاسن کار است و ظرفیت بالای اثر را نشان می‌دهد. این مساله ظرافت و حساسیت کار را بیشتر می‌کند چون هم کودک و هم بزرگسال را باید راضی کند. ضمن اینکه مضمون اشعار و ادبیات مناسب به کار گرفته شده و غلبه محتوایی غنی اثر در این فصل از برنامه قابل توجه بود. 

محمد درویش‌علی‌پور: هدف‌گذاری ما شاد کردن مردم بود

محمد درویش‌علی‌پور نیز با بیان اینکه در شرایط سختی شروع به نوشتن این فصل از برنامه کردم، اظهار داشت: نوشتن این پروژه همزمان با ابتلای من به کرونا بود و شرایط دشواری را پشت سر گذاشتم بنابراین همه سعیم را کردم که حال خوبی را به مخاطبان برنامه انتقال دهم. ضمن اینکه دغدغه این را داشتم که چه دلیلی دارد که در برنامه‌سازی گروه سنی کودک را از بزرگسال جدا کرد. 

وی ادامه داد: در اکثر برنامه‌های موفق دنیا و حتی ایران می‌بینیم که این دسته از برنامه‌ها برای همه اعضای خانواده قابل مشاهده بوده و توانسته مخاطب را از هر سنی جذب کند. ضمن اینکه باید آموزش‌های صحیح سبک زندگی را از سنین کودکی به بچه‌ها آموخت نه اینکه کودک با دیدن سریال‌ها و برنامه‌های نامناسب ماهواره و… تصور اشتباهی درباره برخی مضامین پیدا کند. از سوی دیگرانتقال یک حال خوب به مردم در شرایط دشوار این روزها و شاد کردن‌شان هدف‌گذاری اصلی من در این فصل از برنامه بوده است و همه سعی‌مان ارائه برنامه‌ای سالم و به دور از هر شیطنت و هیاهویی بود. 

مدیر شبکه در پایان یادآور شد: علی‌رغم همه کج‌سلیقگی‌هایی که گاهی وجود دارد اما دست خداوند با شماست چرا که هدف‌تان هدفی ارزشمند است. ضمن اینکه گروه با همبستگی اعضا و اینکه طی سالیان توانسته‌اید با هم در فضایی سالم کارکنید، حمایت و عنایت خداوند را همراه داشته و در تجربه اخیر فاز چهارم به نظرم کار به عنوان یک اثر طنزِ موثر به بلوغ رسیده است. 

در پایان مراسم با اهدای هدیه و لوح یادبودی از سوی مدیر شبکه دو از عوامل حاضر در جلسه برنامه «بچه محل» تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز