خبرگزاری کار ایران

چه بر سر این نوجوانان آمده است؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۸۴۰

​مستند هلندی «پانک‌ها» Punks ساخته‌ی «ماسیا اُومز» یکی از آثار منتخب بخش «بهترین‌های جهان مستند» چهاردهمین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت است که از ۲۵ آذر تا ۲ دی‌ماه ۹۹ در قالب نمایش‌های برخط برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، در خلاصه موضوع فیلم مستند ۸۰ دقیقه‌ای «پانک‌ها» که تولید سال ۲۰۱۹ کشور هلند است، می‌خوانیم: «پانک‌ها درمورد سه نوجوان هلندی است که رفتاری جنایتکارانه دارند. آن‌ها می‌خواهند با کمک سرایداری که در روستایی در فرانسه کار می‌کند، زندگی بهتری برای خود دست‌وپا کنند، اما اگر شکست بخورند به زندان نوجوانان تحویل داده خواهند شد. در پانک‌ها، فیلمساز در جستجوی شناخت علل اصلی استراتژی‌هایی است که نوجوانان به انحراف کشیده شده اتخاذ می‌کنند؛ این که چه چیزی این بچه‌ها را این‌چنین جسور، بی‌احساس و خشمگین ساخته است؟ چه بر سر آن‌ها آمده است؟ و چرا اینگونه رفتار می‌کنند؟ 

این فیلم در سال ۲۰۱۹ برنده جایزه بهترین فیلمنامه (ماسیا اُومز) و بهترین تدوین (ساندر وُوس) و تقدیر ویژه بهترین مستند هلندی جشنواره «ایدفا» شده و در جشنواره‌های داک. پوینت هلسینکی فنلاند، حقوق بشر اوکراین و جمهوری چک، تسالونیکی یونان، زاگرب کرواسی، Docudays آمریکا، هزاره لهستان و بلژیک شرکت داشته است. 

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، از ۲۵ آذر تا ۲ دی‌ماه ۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز