خبرگزاری کار ایران

رونمایی از دو اثر پژوهشی رسانه/ پخش مستند «تکیه گاه» از شبکه یک

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۸۱۸

​در آستانه هفته پژوهش، در مراسمی از دو اثر پژوهشی کاربردی رسانه درحوزه اقتصاد رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، در جلسه معرفی این دو اثر پژوهشی که با حضور مدیر شبکه یک و مدیرکل پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما برگزار شد، بخش‌هایی از مستند تکیه گاه پخش شد. 

مستند تکیه گاه به تهیه‌کنندگی حامد توکلیان و کارگردانی داود جلیلی، روایتی از نقش عالمان دینی، در صیانت از استقلال ملی و اقتصاد داخلی ایران، در بستر تاریخ است. 

مجید زین العابدین مدیر شبکه یک سیما، تولیدات پژوهش محور را نیاز اصلی برنامه‌سازی در رسانه ملی دانست و گفت پژوهش‌های راهبردی و کاربردی، پشتوانه خیلی خوبی برای غنی‌سازی محتوایی برنامه‌های این شبکه است. در ادامه این مراسم، دکتر ظریفیان مدیرکل پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما گفت: برنامه‌های مختلف سیما و صدا به موضوع پژوهش در برنامه‌سازی توجه دارند اما اهتمام شبکه یک سیما، با همکاری با اداره کل پژوهش‌های اسلامی، زمینه هم افزایی عملیاتی در این حوزه را فراهم کرده است. محمدحسین ظریفیان با تاکید بر ارتباط خوب و موثر بین پژوهش‌ها با تولید اثر در این اداره کل، تولید محتوا در بخش‌های بنیادی و تعاملات حوزوی را دو ماموریت اساسی اداره کل پژوهش‌های اسلامی سازمان صدا و سیما دانست. او کتاب جهش تولید و رسانه ملی را دستمایه تکامل علمی برای برنامه‌سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تلاش کردیم تا این کتاب کمکی تحقیقاتی برای تهیه کنندگان و تولید برنامه باشد. او در معرفی مستند تکیه گاه هم گفت: این مستند به نقش علما در ساقط شدن قرارداد‌های ننگین دوره قاجار و پهلوی اول پرداخته است که بخش‌هایی از آن بازسازی شده و بخش‌هایی هم با استفاده از آرشیو عکس‌ها و اسناد تولید شده است. 

مستند ۷۰ دقیقه‌ای «تکیه گاه» کاری از اداره کل پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما است که به زودی از شبکه یک بر روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز