خبرگزاری کار ایران

همایش کارکرد اجتماعی کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۸۲۸

اولین همایش ملی انجمن ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران با موضوع کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی ۲۵ و ۲۶ آذرماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، اولین همایش ملی انجمن ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مشارکت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان ۲۵ و ۲۶ آذرماه با موضوع کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

این همایش با هدف شناسایی، پیشنهاد و ارائه راهکارهایی برای ارتقای کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی به صورت ملی برگزار و مقالات در سه‌ سطح ارائه شفاهی (۱۰ مقاله)، چاپ مجموعه مقالات (۳ عنوان) و پوستر (۱۵ عنوان) ارائه می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۰ آذرماه با ثبت‌نام در سایت همایش به نشانی hamayesh.ipla.ir و ارسال فیش پرداخت به ایمیل دبیرخانه (hamayesh.ipla@gmail.com) در این همایش شرکت و گواهی حضور دریافت کنند.

با توجه به تمهیدات صورت گرفته اعضای انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی از تخفیف ۲۰ درصدی برای حضور برخوردار بوده و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به ipla.ir و عضویت در انجمن ارتقای کتابخانه‌های عمومی از این تخفیف برخوردار شوند.

همچنین علاقه‌مندان برای شرکت در همایش بدون دریافت گواهی نیز می‌توانند بدون پرداخت هزینه از طریق لینک‌های اعلامی در این همایش شرکت کنند.

گفتنی است افتتاحیه این همایش با پیام دبیرکل نهاد و با حضور استادان و صاحب‌نظران علم اطلاعات و دانش شناسی برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است نخستین فراخوان همایش کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی شهریورماه سال ۹۸ اعلام شد و قرار بر این بود فروردین ماه ۹۹ این همایش برگزار شود که به علت شیوع بیماری کرونا زمان برگزاری آن تغییر و فرصت ارائه مقالات تا ۱۵ مهرماه ۹۹ تمدید شد.

«خدمات و برنامه‌های متناسب با نقش‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی»، «کتابخانه‌های عمومی و اجتماع‌سازی»، «کتابخانه‌های عمومی به مثابه یک تکنولوژی اجتماعی»، «کتابخانه‌ها در سپهر عمومی»، «کتابخانه‌های عمومی و آسیب‌های اجتماعی»، «کتابخانه های عمومی و بحران طبیعی»، «جنبه‌های اقتصادی کتابخانه‌های عمومی: تولید اشتغال، کارآفرینی و کسب و کار» و «مفاهیم اجتماعی مرتبط با کتابخانه‌های عمومی: مشارکت اجتماعی، عدالت اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی مردم» از محورهای همایش «کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی» هستند.

ژونال کلاب، نشست‌های علمی، کارگاه‌های آموزشی، اشتراک تجربه، کرسی نظریه‌پردازی، نمایشگاه کتابخانه‌های عمومی و بحران‌ سیل و زلزله در استان‌های خوزستان، لرستان، گلستان، کرمانشاه از دیگر برنامه‌های این همایش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز