خبرگزاری کار ایران

انتخاب ایران به‌عنوان معاون دفتر غرب آسیای منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی از سال ۲۰۲۱

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۸۶۸

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به صورت ویدئوکنفرانسی در سی و هشتمین مجمع عمومی منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی شرکت کرد.

به‌ گزارش ایلنا، سی و هشتمین مجمع عمومی منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی در روزهای جمعه و شنبه ۱۴ و ۱۵ آذر (۴ و ۵ دسامبر) به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، پویا محمودیان (معاون صنایع‌دستی کشور) به ارائه گزارش از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در حوزه صنایع‌دستی خصوصا اقدامات انجام شده در دوران کرونا پرداخت.

در این نشست آنلاین، نمایندگانی از ۳۵ کشور جهان از جمله ایران، اندونزی، تایلند، کویت، مالزی، فلسطین، استرالیا، نپال، ازبکستان، قرقیزستان، عمان، قزاقستان و رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی از انگلستان حضو داشتند و معاون صنایع‌دستی کشورمان گزارشی در خصوص مهم‌ترین اقدامات، فعالیت‌ها و برنامه‌های ایران خصوصا اقداماتی که در زمان همه‌گیری ویروس کرونا انجام شده است، در حضور رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی و رئیس دفتر منطقه‌ای  آسیا و اقیانوسیه این شورا ارائه کرد.

پویا محمودیان در گزارش خود در این نشست آنلاین به طرح موضوعاتی در خصوص برگزاری نمایشگاه‌ها، بازارچه‌ها، آموزش‌های ارائه شده، صادرات صنایع‌دستی، مهر اصالت و ... پرداخت و توضیحاتی را در خصوص حمایت‌های انجام‌شده از هنرمندان صنایع‌دستی در دوران کرونا ارائه کرد.

در این نشست همچنین با توجه به موفقیت پروین اباذری، هنرمند ۳۶ ساله از روستای دارستان شهرستان سیرجان استان کرمان در رشته گلیم شیریکی‌پیچ و فاطمه شاکری، هنرمند ۲۳ ساله روستای بحیری استان بوشهر در رشته عبابافی در نمایشگاه مجازی و مسابقه صنایع‌دستی برتر تولیدشده در دوره کرونا، عکس‌ها و فیلم‌هایی از زندگی‌نامه و فعالیت این دو بانوی هنرمند پخش شد.

در پایان این نشست پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با آرای اعضای شرکت‌کننده به‌عنوان معاون دفتر غرب آسیای منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ انتخاب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز