خبرگزاری کار ایران

پیگیری طرح گردشگری تأسیسات آبی در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۶۲۰

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان از پیگیری طرح گردشگری تأسیسات آبی در این استان خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا، محمدعلی ابراهیمی (سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری استان سیستان و بلوچستان) اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های این استان منابع آبی همچون دریای آزاد مکران، دریاچه‌های هامون، سردریا، تالاب صورتی، تالاب هامون و جازموریان، لیپار، چاه نیمه‌ها، رودخانه‌های هیرمند، لادیز، سرباز، کهیر، چشمه‌های آب‌گرم است.

او گفت: چشمه‌سارها، آبشارها، قنات‌ها، کانال‌ها و سدها نیز به‌عنوان یک جاذبه گردشگری ظرفیت ایجاد زیرساخت مناسب برای بهره‌برداری مردم محلی و گردشگران در دوران پساکرونا را دارند.

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و وزارت نیرو، بررسی و مطالعات بنیادی و کاربردی و شناسایی ظرفیت‌های مناسب در این حوزه را ضروری دانست و عنوان کرد: با تدوین نقشه راه و تعریف بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، اطلاع‌رسانی عمومی برای جذب سرمایه‌گذار انجام شده است.

او ادامه داد: با تأکید مدیرکل استان نشست‌های کارشناسی و کارگروه تخصصی با حضور و همراهی ارگان‌های مرتبط به‌ویژه اداره‌کل آب منطقه به‌زودی برگزار خواهد شد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری پیرامون تأسیسات و منابع آبی، یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال و تحقق توسعه پایدار استان است که ارگان‌های مختلف از جمله شرکت سهامی آب منطقه‌ای و این اداره‌کل بر آن تأکید دارند و برنامه‌هایی را برای ایجاد و تسهیل سرمایه‌گذاری در این حوزه در نظر گرفته‌اند.

او گفت: تثبیت جایگاه آب در توسعه گردشگری با رویکرد تنوع‌بخشی به بهره‌برداری از منابع و تأسیسات آبی، بهره‌برداری بهینه و پایدار از منابع آب و اراضی در اختیار دولت، کمک به ایجاد اشتغال و افزایش درآمد جوامع محلی از جمله اهدافی است که از طریق ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در تأسیسات منابع آبی در صدد تحقق آن هستیم.

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان به لحاظ جاذبه‌های مختلف گردشگری همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است، بیان کرد: منابع و تأسیسات آبی از ظرفیت‌های بالقوه توسعه گردشگری در سطح کشور و این استان به‌شمار می‌آیند تا ضمن ایجاد درآمد، زمینه توسعه گردشگری استان، فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف بهینه آب و معرفی ابعاد مختلف فعالیت‌ها و اقدامات در صنعت آب را ایجاد کنند.

او اضافه کرد: محدوده اجرای مکان‌ها و موقعیت‌های گردشگری‌تفریحی شامل دریاچه سدها و اراضی اطراف آن‌ها، رودخانه‌ها و حریم آن‌ها، چشمه‌ها و آب‌های معدنی گرم و آبشارها، آب‌بندان‌ها، قنات‌ها و سازه‌های فرهنگی و تاریخی آبی و سایر اراضی و املاک تحت‌ نظر دولت و شرکت آب منطقه‌ای با قابلیت بهره‌برداری گردشگری است که فعالیت‌های گردشگری و تفریحی در این مکان‌ها یا پیرامون آن‌ها طبق ضوابط و گردش کار در شیوه‌نامه مشخص شده، انجام می‌شود.

ابراهیمی یادآور شد: در راستای تصویب طرح گردشگری، کمیته هماهنگی استانی شکل می‌گیرد که در هر استان نمایندگان استانی وزارت نیرو و وزارت میراث‌فرهنگی حضور دارند و برخی از مسئولیت‌‌های آن‌ها، شناسایی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری در منابع و تأسیسات آبی و پیرامون آن‌ها،  صدور موافقت اولیه برای انجام مطالعات طرح‌های گردشگری و معرفی متقاضی به سازمان‌های ذی‌ربط از جمله سازمان حفاظت محیط‌زیست، استانداری، شهرداری و ... برای اخذ مجوزهای قانونی است که در شیوه‌نامه ارائه‌شده، عنوان شده است.

 او با اشاره به اینکه نخستین طرح در این خصوص در حال بررسی و صدور مجوز اولیه است، بیان کرد: با پایان شیوع ویروس کرونا طرح‌های  گردشگری استان با شتاب بیشتر پیگیری خواهند شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز