خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری خبر داد:

سازمان امور مالیاتی، تامین اجتماعی و بانک‌ها فعلا سراغ فعالان گردشگری نمی‌روند/ نامه نهاوندیان به همتی درخصوص امهال بازپرداخت تسهیلات بانکی فعالان گردشگری

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۴۶۹

معاون گردشگری کشور از مجاب شدن سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی و بانک‌ها برای آنکه فعلا به سراغ فعالان گردشگری نروند خبر داد و گفت: نهاوندیان درخصوص امهال بازپرداخت تسهیلات بانکی فعالان گردشگری به همتی نامه نوشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی تیموری (معاون گردشگری وزارتخانه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی) با تاکید براینکه مقاومت سازمان امور مالیاتی سازمان تامین اجتماعی و بانک‌ها در مقابل امهال طلب‌های خودشان از فعالان گردشگری بالاخره شکست خورد و سازمان امور مالیاتی مجاب شد که فعلاً سراغ حوزه گردشگری نیاید، عنوان کرد: فهرست مبالغ مابه‌التفاوت آن دسته از فعالان گردشگری که در نوبت قبلی از تسهیلات بانکی مربوط به کرونا بهره‌مند شده بودند، با زحمات و پیگیری‌های همکاران بنده در سامانه کارا قرار گرفت و این گروه نیز برای ثبت‌نام و ارسال پرونده خود به بانک‌ها، کارهای خود را شروع کرده‌اند. 

او همچنین از این مهم خبر داد که به دنبال ابلاغ مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص امهال بازپرداخت تسهیلات بانکی فعالان گردشگری در مواردی شاهد عدم همکاری از سوی برخی از بانک‌های عامل بودیم که با پیگیری‌های مستمر بالاخره ابهامات بانک‌ها توسط بانک مرکزی جمع‌آوری و به کارگروه بررسی آثار اقتصادی کرونا ارسال شد. پس از طرح و تبادل نظر در جلسه مزبور که با حضور بنده به عنوان معاون گردشگری و همچنین معاون بانک مرکزی برگزار شد، به سوالات مربوطه پاسخ داده شد.  

تیموری همچنین عنوان کرد: در نهایت یک نامه با امضای محمد نهاوندیان (رئیس کارگروه اقتصادی ستاد ملی کرونا) خطاب به عبدالناصر همتی (رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ) شد. امیدوار هستیم با همکاری‌های بیشتر بانک‌ها گشایش‌های کوچکی در مشکلات همکاران و فعالان حوزه گردشگری ایجاد شود.

 در نامه‌ای که توسط ولی تیموری منتشر شده است، محمد نهاوندیان خطاب به عبدالناصر همتی نوشته است:

 بازگشت به نامه شماره۹۹/۲۸۰۴۷۷  مورخ۱۳۹۹/۰۹/۰۳ آن بانک در رابطه با رفع برخی ابهامات مربوط به استمهال تسهیلات بخش گردشگری تا پایان سال ۱۳۹۹ موضوع مصوبه سی و نهمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، با توجه به آنکه کسب و کارهای این بخش در دوران شیوع بیماری کرونا عملاً امکان کسب درآمد و بازپرداخت اقساط بانکی خود را ندارند، هدف از مصوبه مذکور حمایت از این کسب و کارها با عدم الزام به بازپرداخت اقساط تسهیلات تا پایان سال بوده است، بر همین اساس، موارد زیر را در مورد ابهامات مطرح شده به استحضار می‌رساند:

۱.  در رابطه‌با شمول یا عدم شمول تسهیلاتی که بخشی از سود آن برعهده دولت است، مانند سایر تسهیلات امکان امهال وجود دارد و طبعا اذن در شی اذن در لوازم آن نیز خواهد بود.

۲.  در مورد نحوه احصاء مشمولین، مطابق ابلاغیه شماره ۹۶۸۹  مورخ ۱۳۹۹/۰۲/۰۷  در رابطه با تعیین رسته‌های آسیب دیده، مرجع این امر وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و کلیه مجوزهای صادره آن وزارت مبنای اقدام است.

۳.  در رابطه با نحوه امهال تسهیلات به سررسیدهای مختلف و تعیین تکلیف سود دوران امهال، تمامی اقساطی که در بازه زمانی مهرماه ۱۳۹۹ تا اسفندماه ۱۳۹۹ سررسید می‌شوند، با احتساب سود دوران امهال، به انتهای دوره پرداخت اقساط منتقل می‌شوند. به بیان دیگر، تمامی اقساط قرار گرفته در این دوره (صرف نظر از نوع قرارداد) به مدت شش ماه تعویق خواهند شد و نحوه دریافت سود این دوره، متناظر با دستورالعمل‌های نظام بانکی خواهد بود.

۴.  در مورد افراد دارای چک برگشتی، نیز کماکان مقررات موضوع مصوبه سی و سومین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مورخ ۱۳۹۹/ ۰۵/۲۵ مبنی بر استصناع نمودن چک‌های برگشتی مربوط به دوره کرونا (۱۳۹۸/۱۲/۰۱ به بعد) برقرار خواهد بود.

۵.  در مورد دوره امهال تسهیلات، به غیر از تسهیلات جدید مصوبه حمایتی کرونا که مطابق مصوبات اخیر به زودی پرداخت خواهد شد و بازپرداخت آن از اردیبهشت ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد، مابقی تسهیلات همگی را پایان سال امهال می‌شوند.

معاون گردشگری کشور همچنین تاکید کرده است: اعتبار مجوزهای فعالیت فعالان گردشگری تا پایان سال تمدید و طی بخشنامه‌ای به طور رسمی به ادارات کل استانی ابلاغ شد. مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص بسته حمایتی جدید حوزه گردشگری به سازمان‌ها و نهادهای نظارتی و بازرسی در استان‌ها ارسال شد. بدین وسیله اگر همکاران در سطوح استانی و شهرستانی همچنان با مشکل عدم اجرای بسته حمایتی مواجه شدند می‌توانند به حوزه‌های نظارتی و بازرسی همان دستگاه مراجعه کنند. هر شخصی که اطلاعات خود را در سامانه‌های تخصصی معاونت گردشگری تکمیل کرده است اکنون می‌تواند در سامانه کارا ثبت‌نام کند. افرادی که تاکنون اطلاعات شما را در سامانه وزارت گردشگری سبز را تکمیل نکرده‌اند سریعاً باید اقدام کنند بدون ثبت اطلاعات عملاً امکان بهره‌مندی از تسهیلات بانکی میسر نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز