خبرگزاری کار ایران

راهیابی ۸ اثر خانه مستند به سه بخش «سینماحقیقت»

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۳۲۶

خانه مستند با ۸ اثر مستند در سه بخش کارآفرینی، جایزه شهید آوینی و مسابقه اصلی چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» حضور خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، پس از حضور موفق خانه مستند در ادوار گذشته جشنواره مستند ایران، این مجموعه با ۸ اثر «کمیته» به کارگردانی عبدالحسین بدرلو، «مرغ آتش» به کارگردانی حجت طاهری، «آوای شب دهم» به کارگردانی «سمیه کریمی»، «تجارتخانه بوشی» به کارگردانی هادی نعمت‌اللهی، «حلب دریا ندارد» به کارگردانی میثم صبوحی، «سید جواد» به کارگردانی محمدرضا دهستانی، «اِجه» به کارگردانی ماریا ماوتی و «دستمال سرخها» در سه بخش کارآفرینی، جایزه شهید آوینی و مسابقه اصلی چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» حضور خواهد داشت. 

براساس این خبر، از بین آثار خانه مستند در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» ۵ اثر در بخش مسابقه اصلی، دو اثر در بخش کارآفرینی و یک اثر در بخش جایزه شهید آوینی حضور دارند که شامل «کمیته» فیلم‌های بلند، «مرغ آتش» و «آوای شب دهم» فیلم‌های نیمه بلند، «تجارتخانه بوشی» و «حلب دریا ندارد» فیلم کوتاه مسابقه اصلی، «اجه» و «سید جواد» در بخش کارآفرینی و «دستمال سرخها» در بخش جایزه شهید آوینی می‌شوند. 

سال گذشته نیز خانه مستند با ۵ اثر «خودکار» به کارگردانی محمد ثقفی، «پیرمرد و خوانند» به کارگردانی امیر اصانلو، «خاطرات موتورسیکلت» به کارگردانی امیرحسین نوروزی، «راویج» به کارگردانی صادق داوری‌فر و «ماهر» به کارگردانی مسعود دهنوی موفق به کسب جایزه از بخش‌های مختلف سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت شد. 

چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم، از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز