خبرگزاری کار ایران

انیمیشن «قلب خورشید» روایتگر آئین فتوت ایرانیان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۲۵۲

مجموعه «قلب خورشید» از تولیدات مرکز پویانمایی صبا از شبکه نهال پخش می‌شود.

به گزارش ایلنا، مجموعه «قلب خورشید» از تولیدات مرکز پویانمایی صبا هر روز ساعت ۱۸:۰۰۰ از شبکه نهال پخش می‌شود. 

مجموعه «قلب خورشید» به تهیه‌کنندگی محمد حسین علمدار و کارگردانی احمد علمدار با تکنیک سه بعدی در ۱۳ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای برای گروه سنی کود و نوجوان تولید شده است

فرهنگ پهلوانی و طریقت فتوت از گذشته‌های دور در سرزمین ایران رونق بسیار داشته و در طول قرنها اسطوره‌ها و داستانهایی فراوان پیرامون زندگی و منش پهلوانان بوجود آمده است. 

چنانچه بخش بزرگی از ادبیات کهن ما به این امر اختصاص یافته که به ادبیات حماسی مشهور می‌باشد و میراث گرانقدر آن دوران محسوب می‌گردد که نمونه‌هایی از این حماسه‌ها در قالب نثر و نظم چون سمک عیار و شاهنامه فردوسی در مقابل دیدگان ماست. 

ریشه غنی فرهنگ فتوت در میان ساکنان سرزمین سیستان مشهود است بدین جهت سرزمین سیستان برای روایت داستان انتخاب شد که براساس شواهد تاریخی، مهد داستان‌های پهلوانی ایران زمین بوده است. ضمن آنکه سیستان زادگاه پهلوانان اسطوره‌ای نظیر زال و رستم و عیارانی چون یعقوب لیث نیز است. لذا می‌توان سیستان را مهد آیین‌های پهلوانی ایران به شمار آورد. 

انتقال ارزش‌های معنوی و فرهنگ جوانمردی نهفته در ورزشهای سنتی نظیر زورخانه یکی از اهداف تولید قلب خورشید است و قهرمانان این مجموعه سلوک خود را از زورخانه‌ای در زرنج آغاز می‌کنند. اما برای رسیدن به درجه اعلا به سفری دراز می‌روند و در این سفر است که جوهر پهلوانی و ایین فتوت و جوانمردی در وجود آن‌ها تبلور می‌یابد. 

ریتم مناسب داستان و فضاسازی‌های صورت گرفته در قلب خورشید نقطه تمایز آن با سایر کارهای انیمیشنی است و به علت طرح مفاهیم عمیق و همچنین داستان پر از هیجان، گروه سنی هدف برای این مجموعه قشر نوجوانان است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز