خبرگزاری کار ایران

حفاری‌ در تپه ۹ هزار ساله، یگان حفاظت را وادار به تشدید سرکشی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۴۳۹

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: سرکشی‌ها از تپه اسکندری هفشجان در شهرستان شهرکرد مستمر، تشدید و تقویت شده است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ محمدرضا محمدی‌مقدم (فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری) تأکید کرد: به‌دنبال دریافت اخباری مبنی بر حفاری در تپه اسکندری هفشجان در شهرستان شهرکرد از سوی قاچاقچیان میراث‌فرهنگی، یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در محل حضور پیدا کرد.

او افزود: تمامی حفاری‌های انجام شده در این تپه تاریخی از سوی یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری پُر شده است.

محمدی‌مقدم تصریح کرد: البته حفاران غیرمجاز موفق به کشف اثر تاریخی در تپه اسکندری و سایر تپه‌های تاریخی هفشجان نشده‌اند.

او با اشاره به سالم بودن تپه ۹ هزار ساله اسکندری هفشجان یادآور شد: در برخی خبرها آمده که حفاران غیرمجاز، این تپه را تخریب کرده‌اند اما این خبر درست نیست و هیچ آسیبی به این تپه تاریخی با سازه معماری خشت، وارد نشده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اطلاع‌رسانی به‌موقع نیروهای محلی و هوشیاری، اقدام هماهنگ و سریع نیروهای این یگان از عوامل مهم ناکامی متخلفان به‌شمار می‌رود.

او گفت: متأسفانه برخی قاچاقچیان و افراد سودجو نسبت به تخریب و یا ضربه زدن به آثار تاریخی، برخی تپه‌ها، بناها و محوطه‌های تاریخی اقدام می‌کنند.

محمدی‌مقدم اظهار کرد: این در حالی است که یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از دستاوردها و میراث‌فرهنگی و تاریخی استان به‌طور قاطع و جدی حفاظت و با متخلفان برخورد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز