خبرگزاری کار ایران

وب‌گاه بنیاد اکبر رادی راه‌اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۸۳۱

وب‌گاه بنیاد اکبر رادی در چهارده بخش به نشانی bonyadradi.ir راه‌اندازی شد.

به گزارش ایلنا، وب‌گاه بنیاد اکبر رادی در چهارده بخش با عناوین اکبر رادی، درباره‌ی اکبر رادی، بنیاد اکبر رادی، جشنواره‌ی تئاتر اکبر رادی، نمایش‌ها، رویدادها، کتاب‌ها، نشان و مدال اکبر رادی، درخواست اجازه‌نامه، گالری و... از ابتدای آذرماه ۱۳۹۹ در دسترس همگان قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، در بخش اکبر رادی، زندگی‌نامه‌ و سال‌نگار فعالیت استاد اکبر رادی به قلم خودش و آثار استاد اکبر رادی شامل فهرست نمایش‌نامه‌ها به ترتیب سال نگارش، سال‌شمار زندگی و اثار استاد اکبر رادی نوشته‌ی فرامرز طالبی و بهزاد صدیقی، هم چنین فهرست نمایش‌نامه‌ها وداستان‌های استاد اکبر رادی به ترتیب سال انتشار، یادداشت‌ها، نقدها، مقالات و گفت‌وگوها و نامه‌های نوشته‌شده و منتشرشده‌ توسط استاد اکبر رادی آمده است.

در بخش درباره‌ی اکبر رادی نقدها، مقالات، یادداشت‌ها و نظرهای منتقدان، پژوهش‌گران، نویسندگان، هنرمندان و افرادی که درباره‌‌ی آثار، اندیشه‌ها و شخصیت اکبر رادی قلم زده‌اند، منتشر شده است.

این گزارش در ادامه می‌افزاید: در بخش بنیاد اکبر رادی معرفی بنیاد اکبر رادی، معرفی اعضای هیئت مؤسس و هیئت مدیره و فهرست همکاران و حامیان این بنیاد نوشته شده است. هم چنین در بخش جشنواره‌ی تئاتر اکبر رادی، اسامی اعضای شورای سیاست‌گذاری و شورای اجرایی، دبیران، بخش‌ها، برگزیدگان و نیز فراخوان دو دوره‌ی نخست و دوم این جشنواره آمده است. بخش رویدادها شامل اخبار، گزارش‌ها، گفت‌وگوها، فعالیت‌ها و کارگاه‌های آموزش نمایش‌نامه‌نویسی است. در بخش نمایش‌ها، شناسنامه‌ و چندین عکس از نمایش‌هایی که از استاد اکبر رادی طی شش دهه توسط کارگردانان تئاتر به روی صحنه رفته، منتشر شده و در بخش نشان و مدال اکبر رادی، آیین‌نامه، دریافت‌کنندگان و تصاویر ‌نشان و مدال اکبر رادی درج شده و به نمایش درآمده است. بخش گالری این وب‌گاه نیز شامل بخش‌های عکس، پوستر، اسناد و ویدئو می‌شود.

بر اساس این گزارش، در بخش درخواست اجازه‌نامه، شرایط، فرم و برگه‌ی ‌درخواست اجرای آثار اکبر رادی و مراحل صدور آن به روشنی و به صورت کامل توضیحات آن منتشر شده است. بخش کتاب‌ها نیز شامل اسامی کتاب‌های نمایش‌نامه‌، داستان، مقالات و نامه‌ها و کتاب‌هایی است که درباره‌‌ی آثار اکبر رادی به قلم دیگران تألیف شده، معرفی شده است.

روابط‌عمومی این مؤسسه هم چنین اضافه می‌کند: مسئولیت راه‌اندازی و آماده‌سازی این وب‌گاه بر عهده‌ی بهزاد ‎ صدیقی، مدیر اجرایی و سخن‌گوی این بنیاد بوده و برای راه‌اندازی، طراحی و آماده‌سازی محتوای آن، بیش از شش ماه زمان صرف شده است. ‎‌

این روابط‌عمومی به نقل از بهزاد صدیقی می‌افزاید: مطالب بخش‌های این وب‌گاه به تدریج کامل می‌شود زیرا آماده‌سازی و ویرایش انبوهی از مطالب و محتوای این وب‌گاه نیاز به صرف وقت زیاد و هزینه و بودجه‌ی مکفی دارد و امیدواریم هزینه‌های آن به زودی تأمین شود. همین جا لازم است اشاره کنم که در بخش‌های وی‌دئو و نقد (نقدهای نوشته‌شده‌ توسط استاد اکبر رادی درباره‌ی آثار دیگران) هنوز هیچ اثری منتشر نشده که انشا‌الله آن‌ها نیز به تدریج در این وب‌گاه آماده و منتشر می‌شوند.

روابط عمومی مؤسسه‌ی فرهنگی هنری استاد اکبر رادی در پایان به نقل از مدیر اجرایی خود با اظهار امیدواری از این که این وب‌گاه بتواند مورد استفاده‌ی پژوهش‌گران، هنرمندان و علاقه‌مندان آثار استاد اکبر رادی قرار گیرد، اضافه می‌کند: همه‌ی افرادی که درباره‌ی آثار استاد اکبر رادی عکس، پوستر، سند، فیلم، صدا و نوشته و مطلب دارند می‌توانند به رایانامه‌ی این بنیاد به نشانی bonyaderadi@gmail.com یا با هماهنگی قبلی به نشانی منزل استاد اکبر رادی ارسال کنند تا به تدریج در این وب‌گاه منتشر شود.از این روی بنیاد اکبر رادی و همکاران این وب‌گاه پیشاپیش از همه‌ی افرادی که چنین آثاری را ارسال می‌کنند، سپاس‌گزار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز