خبرگزاری کار ایران

دعوت از سینماگران برای ساخت فیلم درباره دستاوردهای ارتش ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۹۲۲

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی با اعلام فراخوانی گفت: ما صمیمانه از تمام هنرمندان و فیلمسازان کشور دعوت می‌کنیم برای تبیین جامع‌تر خدمات ارتش در آثار سینمایی به ما مراجعه کنند و ما هم تمام تلاشمان برای پشتیانی از امکانات خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، امیر شاهین تقی خانی سخنگو، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه تلویزیونی «افق سینما» » ویژه شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که روز پنجشنبه ششم آذر ماه با اجرای سعید الهی به روی آنتن شبکه افق رفت در خصوص خدمات ارتش در حوزه فرهنگی گفت: ارتش جمهوری اسلامی اگرچه در مقابل دشمن سخت و مقتدر است اما همواره در کنار مردم عزیز بوده است پس ارتش همانطور که با مردم با عطوفت و مهربانی رفتار می‌کند با هنرمندان و اهالی فرهنگ نیز همین رویه را دارد. 

وی در ادامه افزود: تنها بخش بسیار کوچکی از خدمات ارتش در قالب شعار «ارتش فدای ملت» در رسانه ها، سینما و صدا و سیما تصویر شده و بخش اعظمی از فداکاری‌های ارتش در طول این سال‌ها نشان داده نشده است. 

تقی خانی با اشاره به ظرفیت‌های سینمایی ارتش افزود: ما متاسفانه در حوزه تصویرسازی ادای دین مناسبی نسبت به برخی شهدای ارتش مانند شهید سپهبد قرنی که بعد از پیروزی انقلاب مسئولیت فرماندهی سناد مشترک ارتش را داشتند و کشور عزیزمان را ازشر توطئه‌ها در امان نگه داشتند نکرده‌ایم. 

وی افزود: در دوران دفاع مقدس وقتی صحبت از ده‌ها هزار شهید ارتش می‌شود یعنی تعداد عظیمی سوژه برای پرداختن به قهرمانان ارتش جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و ما از آن غافل شده ایم. بی‌تردید بخشی از کم کاری در نمایش خدمات و قهرمانان ارتش به خود مسئولین ارتش بر میگردد اما هنرمندان و فیلمسازان نیز می‌توانند به نوبه خود در این مسیر همراه و ترغیب کننده ما باشند

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: نیروی هوایی ارتش نقش کم نظیری در پشتیبانی از رزمندگان در زمان دفاع مقدس داشت اما چیزی که همیشه در آثار سینمایی و تلویزیونی می‌بینیم نبرد تن به تن و رویارویی‌های مستقیم در جنگ بوده که شاید به واسطه جذابیت‌های بصری این اتفاق رقم می‌خورد. 

معاون فرهنگی ارتش در این باره افزود: در مجموعه ارتش مرکزی به نام امور هنری سازمان عقیدتی سیاسی داریم که مرجع همه فیلمسازانی ست که در حوزه فیلم، سریال، مستند و حتی کتاب و اقتباس درخصوص قهرمانان دفاع مقدس می‌خواهند اثری تولید کنند. 

وی ادامه داد: هنرمندان میتوانند در کنار کمک فکری و حمایت‌های لجستیک ارتش دامنه مطالعات خود را نسبت به خدمات ارتش بیشتر کرده و از این مطالعات به ایده‌ها و سوژه‌های نابی برسند. ما جلسات مختلفی با فیلمسازان داشته‌ایم و از نقطه نظرات آن‌ها در کنار کارشناسان ارتش برای پیشبرد اهداف هنری خود استفاده کرده ایم. 

تقی خانی در ادامه صحبت‌هایش گفت: ما صمیمانه از تمام هنرمندان و فیلمسازان کشور دعوت می‌کنیم برای تبیین جامع‌تر خدمات ارتش در آثار سینمایی به ما مراجعه کنند و ما هم تمام تلاشمان را برای پشتیانی از امکانات چه از جهت در اختیار گذاشتن سوژه و چه امکانات لجستیکی خواهیم کرد. 

وی ادامه داد: در ۳ سال گذشته ۳۰ فیلم و سریال را به لحاظ مختلف پشتیبانی کرده ایم. در برخی موارد با در اختیار دادن لجستیک، نیروی انسانی و تجهیزات بوده و در برخی دیگر کمک‌های ریالی هم حتی به تناسب موضوع انجام شده است 

معاون فرهنگی ارتش درخصوص حمایت‌های مالی ارتش درخصوص تولید فیلم افزود: فیلمسازان بدانند تجهیزاتی که ارتش در اختیار هنرمندان قرار می‌دهد چه بسا از براوردهای ریالی یک فیلم ارزشمندتر باشد. از ناوی‌های پرهزینه‌ای که با آن عظمت در پهنه دریا حرکت می‌کنند تا هواپیمای جنگنده که در وضعیت تحریم برای هر ساعت پرواز آن ده‌ها میلیون تومان هزینه می‌شود. 

وی افزود: چنانچه در فرایند تهیه‌کنندگی اگر فیلمساز آورده مالی خود را تامین کند و ارتش هم تجهیزات و لجستیک را در اختیار قرار بدهد میتوان به توسعه سینمای دفاع مقدس با محوریت موضوعات ارتش بسیار امیدوار بود. 

تقی خانی در پاسخ به سوال الهی درباره رضایت ارتش از سینما گفت: اگر به صورت انفرادی بخواهیم سوژه‌ها فیلم‌های سینمایی را نسبت به خدمات ارتش ارزیابی کنیم شایان تقدیر است اما اگر نگاهی کلی داشته باشیم شاید باید کمی تامل کنیم. هر چند که این قصور ناخواسته، فقط مختص هنرمندان نیست و در بدنه فرماندهان ارتش نیز باید نسبت به این روند تجدید نظر صورت پذیرد. 

وی ادامه داد: با توجه به فرمایش رهبر معظم که فرمودند باید متن‌های خوب داشته باشیم تا تبدیل به اثر ماندگار شود ما در ارتش سالانه صد‌ها مقاله و کتاب منتشر می‌کنیم که شاید با توسعه تعاملات خود با جامعه هنری بتوانیم بیشتر این موضوعات و سوژه‌ها را در دسترس آن‌ها قرار دهیم. 

روابط عمومی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: ما جلسات مشترکی طی چند سال اخیر با ارکان دیگر نیروی مسلح از جمله سپاه، بسیج و نیروی انتظامی برای ساخت تولیدات مشترک داشته‌ایم که حتما در آینده خبرهای خوبی در این خصوص خواهید شنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز