خبرگزاری کار ایران

سینماحقیقت و مدیریت شهری وایزمن

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۶۵۵

فیلم مستند «شهرداری» ساخته «فردریک وایزمن» یکی از اساتید بزرگ سینمای مستند جهان، در بخش نمایش‌های ویژه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایلنا، در بخش‌های مختلف بین‌المللی این دوره‌ی سینماحقیقت که بصورت غیررقابتی و در قالب نمایش‌های برخط (آنلاین) برگزار می‌شود، سعی شده تا بهترین آثار مستند سینمای جهان به نمایش درآید. 

در خلاصه موضوع مستند ۲۷۴ دقیقه‌ای «شهرداری» City Hall آمده است: «مدیریت شهری بسیاری از ابعاد زندگی ما را مدیریت می‌کند، در حالی که بیشتر ما یا از این خدمات آگاهی نداریم یا ارائه‌ی آن را بدیهی می‌دانیم. این فیلم تلاش‌های مدیریت شهری «بوستون» به مدیریت شهردار مارتین والش را نشان می‌دهد؛ این تلاش‌ها در جهت رسیدگی به وضعیت برابری نژادی، مسکن ارزان قیمت، اقدامات اقلیمی، رفع بی‌خانمانی و حمایت از سالمندان، مهاجرین و کهنه سربازان است…»

فیلمبردار، کارگردان و تدوینگر «شهرداری» فردریک وایزمن است. او این فیلم را که محصول سال ۲۰۲۰ کشور آمریکاست، با همکاری کارن کونیک تهیه کرده است. 

مستند «شهرداری» تاکنون در جشنواره‌های ایدفا هلند، تورنتو کانادا، نیویورک آمریکا، ونیز ۲۰۲۰ به نمایش گذاشته شده است. 

در کارنامه‌ی فیلمسازی فردریک وایزمن Frederick Wiseman مستندساز ۹۰ ساله‌ی اهل بوستون آمریکا، ساخت آثاری چون دبیرستان، قانون و مقررات، بیمارستان، دلم برای سونیا هنیه تنگ شده، آموزش پایه، ماهیت، دادگاه نوجوانان، اسقف اعظم، رفاه، گوشت، منطقه کانال، ماموریت صحرای سینا، مانور، دفتر خاطرات سرافیتا، مدل، فروشگاه، پیست اتومبیل‌رانی، چند معلول، ناشنوا، تنظیم و کار، نابینا، موشک، نزدیک مرگ، پارک مرکزی، آسپن، باغ‌وحش، دبیرستان دوم، باله، بلفاست، خشونت خانگی، آخرین نامه، خشونت خانگی ۲، باغ، قانونگذار ایالتی، رقص، باشگاه بوکس، خانه‌ی دیوانه ۲۰۱۱، در برکلی، گالری ملی، در جکسون هایتز، لیبریز سابق، مونوروویا ایندیانا، به چشم می‌خورد. 

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز