خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

جزئیات پرداخت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به اعضای صندوق اعتباری هنر و خبرنگاران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۶۱۰

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در گفتگویی با اشاره به پرداخت یارانه یکصد هزار تومانی ویژه اعضای صندوق اعتباری هنر، درباره شیوه پرداخت آن توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحسین سیدزاده (مدیرعامل صندوق اعتباری هنری) با اشاره به اعطای یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به اهالی فرهنگ و هنر گفت: روز گذشته آقای صالحی با آقای نوبخت مکاتبه کردند و آقای نوبخت دستور آنی دادند که این یارانه برای اعضای صندوق اعتباری هنر انجام شود. وقتی این دستور آنی آمد ما لیست اعضای صندوق را برای سازمان برنامه و بودجه ارسال کردیم تا هر وقت به همه ایرانیان پرداخت شد به اعضای صندوق هم پرداخت شود. این یارانه به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان است. یعنی یک خانواده چهار نفری ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند. روش دریافت از سوی مسئولان مربوطه و دستگاه‌های ذیربط اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

وی در ادامه گفت: تمامی اهالی فرهنگ و هنر که عضو صندوق هستند در این مرحله یارانه را دریافت خواهند کرد. این یارانه ربطی به مبلغی که از طریق هنرکارت به حساب اعضای صندوق واریز شد، ندارد. من تلاشم این هست که بتوانیم این مبلغ را از طریق هنر کارت برای اعضا واریز کنیم که سهولت بیشتری برای اعضا دارد. امیدوارم این اتفاق در آینده بیفتد. 

سیدزاده در ادامه گفت: این مبلغ برای مدت سه ماه به حساب اعضای صندوق واریز می‌شود. من به شخصه دوست ندارم به اصحاب فرهنگ و هنر از این جنس کمک‌ها شود. برای اینکه این کمک‌ها خیلی کوچک است که درشان اهالی فرهنگ و هنر نیست. اما شرایط اقتصادی جامعه به حدی بد است که هر کمکی که بتواند کمی از بار مشکلات را کم کند را باید انجام دهیم. گاهی در فضای مجازی صحبت از این می‌شود که این کمک‌هاشان هنرمندان را پایین می‌آورد. شما منطقه یک تهران را نگاه نکنید. ما در شهرستان‌های مختلف نویسنده‌ها و شاعرها و نقاش و نگارگرهایی داریم که واقعا از لحاظ معیشتی در شرایط سختی هستند و همین رقم‌های کم هم می‌تواند به آن‌ها کمک کند. امیدوارم شرایط جامعه در آینده به سمت بهبودی پیش برود و هیچ شهروندی نیازمند کمک‌های یارانه‌ای نباشد. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان مجدد عضوگیری برای پیوستن اعضای جدید و دریافت تسهیلات و یارانه کمک معیشتی وجود دارد، گفت: در شرایط فعلی امکانش نیست چراکه فرآیند عضوگیری در صندوق اعتباری هنر یک شبه نیست و باید یکسری فرآیندهایی طی شود و معرفی‌نامه‌ها صادر شود و شرایط حرفه‌ای فرد احراز شود. البته خبرنگاران می‌توانند با مراجعه به سامانه e-rasaneh.ir و در آنجا ثبت‌نام کنند و ذیل خبرنگاران معاونت مطبوعاتی قرار بگیرند. در همین مرحله اعطای مبلغ ۱.۵ میلیون تومانی هم نزدیک به ۳۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند که من فکر می‌کنم این تعداد واقعی نیست و اهالی فرهنگ و هنر درون آن‌ها کمتر هستند. فکر می‌کنم باید در مرحله بعدی عضوگیری شرایطی را فراهم کنیم تا اهالی فرهنگ و هنر عضو شوند ولی در حال حاضر این امکان وجود ندارد. در حال حاضر صندوق اعتباری هنر ۸۰ هزار عضو دارد.

وی در پایان درباره اینکه آیا یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به افرادی که سرپرست خانواده نیستند و عضو صندوق هستند هم به خانواده‌شان تعلق می‌گیرد، گفت: این موضوع تابع سیاست‌های دولت در اعطای این یارانه‌هاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز