خبرگزاری کار ایران

ژرژ پطروسی از فقدان چنگیز جلیلوند گفت/ همچنان در اوج بود و خلاق+صوت

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۳۹۱

ژرژ پطروسی هنرمند پیشکسوت عرصه دوبلاژ در نوشتاری یاد و خاطره چنگیز جلیلوند دوست و همکار قدیمی‌اش را گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ژرژ پطروسی از هنرمندان پیشکسوت عرصه دوبله و دوست و همکار قدیمی زنده‌یاد چنگیز جلیلوند با انتشار دلنوشته‌ای که به صورت اختصاصی در اختیار ایلنا قرار داده است در فراق دوست و همکار قدیمی‌اش چنگیز جلیلوند از خصوصیات اخلاقی و انسانی او می‌گوید.

پطروسی در این دکلمه با صدای خودش می‌گوید:

چه بگویم و چگونه بگویم؟

گاه واژه‌ها از نفس می‌افتند، ناتوان می‌شوند.

دست یغماگر یک ویروس مرگبار بیگانه این بار یکی از زیباترین گل‌های باغ هنر سرزمین‌مان را بی رحمانه چید و با خود برد.

چنگیز جلیلوند، آنگونه که منوچهر اسماعیلی اسطوره دوبلاژ ایران یکبار او را نامید؛ شاه دوبلاژ ایران بود. صدای استثنایی او به زیبایی و لطافت گل‌های وحشی و با صلابت صخره‌های سخت و استوار کوه‌های البرز بود. چهره‌اش همیشه آراسته به لبخند بود و از چشمانش نور شادی می‌بارید. زیبا بود. خوش‌اندام بود و همواره خوش‌پوش. وجودش و حضورش احترام برانگیز بود. یک تنه اعتبار دوبلاژ ایران به حساب می‌آمد. سرمشق و الگوی همه کسانی بود که هوای گویندگی فیلم در سر می‌پروراندند. از خود میراثی مثال زدنی و بس پر ارج به یادگار گذاشت. صدا و بیان او هنر بازیگران بزرگ و پرآوازه جهان را بی هیچ تردیدی به تمام معنا پاس داشت.

 مارلون براندو، ریچارد برتون، برت لنکستر، پل نیومن و .... با دوبله جلیلوند در زبان پارسی به راستی درخشیدند و اوج گرفتند. حق‌شان به بهترین وجه ادا شد. در سینمای ایران او از کسانی بود که وجودشان مایه رونق این هنر گردید. و بسیاری از بازیگران را محبوب قلوب مردم ساخت. جلیلوند بس بی‌هنگام از ما گرفته شد. چرا که همچنان در اوج بود و خلاق و هنوز خیلی کارهای درخشان از او انتظار می‌رفت. جایش به شدت خالی ماند و ما بی رحمانه از هنرش بی‌بهره گشتیم. با آنکه همچنان زنده است و لبخندش مایه آرامش دلها. روانش شاد و یادش زنده.  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز