خبرگزاری کار ایران

گسترش همکاری‌های بین موزه‌ای ایتالیا و موزه ملی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۲۸۶

دبیر اول بخش فرهنگی سفارت ایتالیا در دیدار با معاون فرهنگی موزه ملی ایران تأکید کرد: همکاری‌های پیشین بین موزه‌های ایتالیا و موزه ملی ایران بسیار مثمرثمر بوده و باعث افزایش درک هر دو ملت از یکدیگر شده است.

به گزارش ایلنا، یاروسلاو رومانووا (دبیر اول بخش فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران)، روز دوشنبه ۳ آذر طی ملاقاتی با فریدون بیگلری (معاون فرهنگی موزه ملی ایران) در مورد راهکارهای گسترش همکاری‌های بین موزه‌ای دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه طرفین در خصوص نمایشگاه‌های دوجانبه و مطالعات مجموعه‌های موزه‌ای در دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند. رومانووا به سابقه طولانی روابط فرهنگی ایران و ایتالیا اشاره کرد که سابقه‌ای چند هزارساله دارد. وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که این روابط نزدیک، خصوصا در زمینه همکاری بین موزه‌ای در آینده تدوام یابد.

دبیر اول بخش فرهنگی سفارت ایتالیا تأکید کرد: همکاری‌های پیشین بین موزه‌های ایتالیا و موزه ملی ایران بسیار مثمر ثمر بوده و باعث افزایش درک هر دو ملت از یکدیگر شده است.

بیگلری نیز با اشاره به ارتباط نزدیک بین موزه ملی ایران و موزه‌ها و دانشگاه‌های ایتالیا گفت که طی دو دهه گذشته موزه ملی ایران به طور انفرادی یا در قالب نمایشگاه‌های گروهی در شش نمایشگاه در ایتالیا شرکت کرده است که آخرین آن‌ها «شیرها و گاوهای ایران ایران باستان در آکوئی لیا» که در سال ۱۳۹۵ برگزار شد.

وی همچنین به نمایشگاه اخیر «ایران و ایتالیا: ۶۰ سال همکاری در میراث فرهنگی» اشاره کرد که در سال ۱۳۹۸ با حمایت موسسه ایزمئو، سفارت ایتالیا و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در موزه ملی ایران برگزار شد.

بیگلری در ادامه ابراز امیدواری کرد که در آینده با برگزاری نمایشگاه‌هایی با موضوع میراث فرهنگی مشترک بین این دو تمدن باستانی در موزه‌های دو کشور، گام دیگری در تعمیق روابط فرهنگی دو ملت برداشته شود.

رومانووا نیز اذعان داشت: امیدوار هستم پس از پایان محدودیتهای مرتبط با همه‌گیری و باز شدن مجدد موزه ملی ایران، بتوانم از آثار این موزه غنی که دریچه‌ای به فرهنگهای کهن ایران است بازدید کنم.

در پایان این نشست معاون فرهنگی موزه ملی ایران شماری از انتشارات این موزه را به یاروسلاو رومانووا اهدا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز