خبرگزاری کار ایران

آغاز دریافت آثار هشتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۲۲۱

مرحله تحویل آثار هشتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران روز سوم آذرماه آغاز شد. در ایام قرنطینه تنها امور اداری دریافت آثار انجام می شود و پس از پایان این دو هفته، نمایشگاه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، عباس مجیدی (رئیس هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران) گفت: به دلایل متعددی که سال گذشته پیش آمد و پس از آن شیوع کرونا، تاخیر زیادی در برگزاری دوسالانه مجسمه‌سازی به وجود آمد و در طول ماه‌های گذشته تلاش کردیم راه‌هایی پیدا کنیم تا با حفظ پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم این دوسالانه را برگزار کنیم.

مجیدی افزود: از میان هزار و پانصد اثری که به دبیرخانه دوسالانه ارسال شد ۴۰ اثر توسط داوران انتخاب شد و برنامه‌های مستندسازی آنها در ماه‌های گذشته صورت گرفت. در بخش کیوریتوری نیز حدود سی اثر انتخاب شده  و همچنین آثاری از هنرمندان مدعو در این دوسالانه وجود دارد و در مجموع بیش از ۹۰ اثر به نمایش در خواهد آمد.

او درباره فرایند دریافت آثار هنرمندان گفت: برای رعایت نکات بهداشتی برنامه‌ریزی‌هایی انجام دادیم تا هنرمندان بخش‌های مختلف به صورت پراکنده آثار خود را به تالار وحدت بیاورند و به مرور تا ۱۷ آذرماه فرآیند دریافت آثار تکمیل می‌شود.

او با اشاره به اینکه فضای داخلی و خارجی تالار وحدت برای نمایش مجسمه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد گفت: بیشتر آثار در فضای داخلی قرار می‌گیرند، اما کارهای بزرگ را در فضای خارجی که شامل خیابان شهریار و فضای باز تالار وحدت است قرار می‌دهیم. تلاش ما این است که آثار به صورت پراکنده و در فضایی گسترده نصب شوند تا تراکمی برای بازدید آنها به وجود نیاید. همچنین در زمان حضور بازدیدکنندگان دستورالعمل‌هایی مورد توجه قرار می‌گیرد تا ازدحامی در فضا ایجاد نشود.

مجیدی ادامه داد: با توجه به شرایط بغرنجی که در آن قرار داریم تغییراتی در نحوه برگزاری دوسالانه صورت گرفته  و مجبور شدیم سخنرانی‌ها و نشست‌هایی که قرار بود در تالار رودکی برای عموم برگزار شود را تغییر دهیم و این برنامه‌ها به صورت ضبط شده در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به اینکه هشتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران به مدت دو ماه برقرار خواهد بود گفت: در این مدت تلاش می‌کنیم در فضای مجازی نیز آثار را نمایش دهیم تا دوستانی که امکان حضور مستقیم در محل نمایشگاه را ندارند بتوانند آثار هنرمندان را ببینند. با توجه به شرایط موجود، دوسالانه مجسمه‌سازی برنامه افتتاحیه حضوری نخواهد داشت و با توجه به اینکه این رویداد رقابتی نیست، برنامه اختتامیه آن نیز بسیار مختصر خواهد بود.

مجیدی ادامه داد: دبیر اجرایی دوسالانه، محمود محرومی فعالانه مشغول مدیریت کارها در فضای تالار رودکی است و با همراهی دوستان موسسه توسعه هنرهای تجسمی به دریافت آثار هنرمندان مشغول هستند. امیدواریم شرایط به‌گونه‌ای پیش رود که این دوسالانه به بهترین شکل برگزار شود.

 هشتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران ۲۱ آذرماه آغاز به کار کرده و تا ۲۱ بهمن در تالار وحدت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز