خبرگزاری کار ایران

مجید انصاری:

جهان اسلام باید در سیاست‌ورزی، آموزه‌های قرآن را عملیاتی کند

کد خبر : ۱۷۲۶۶۰

همان طور که انتظار همگان از انقلاب اسلامی بود، جامعه ایران و مسوولان به مسئله قرآن توجه ویژه و چشمگیری داشته‌اند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به اینکه باید از جاذبه‌های قرآنی برای معرفی و فراگیر کردن فرهنگ قرآنی استفاده شود، گفت: جهان اسلام باید در حوزه سیاست ورزی معارف قرآن کریم را در سطح جامعه منتشر کند.

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری، بیان داشت: خوشبختانه‌‌ همان طور که انتظار همگان از انقلاب اسلامی بود، جامعه ایران و مسوولان به مسئله قرآن توجه ویژه و چشمگیری داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه ابتکار عمل در برگزاری مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم میعادگاه علاقه مندان به قرآن و اسلام است، افزود: در این کنگره بزرگ قرآنی حافظان و قاریان ضمن آشنایی با مفاهیم قرآن به تبادل نظر با یکدیگر می‌پردازند.

وی تشویق اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برای پرداختن به امور قرآنی را از دیگر برکات مسابقات بین المللی قرآن دانست و تصریح کرد: باید تمامی دستگاه‌های مسوول از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد، صدا و سیما و سایر نهادهای مربوطه نسبت به گسترش آموزه‌های نسخه شفابخش و آخرین پیام وحیانی پیامبر تلاش کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید از جاذبه‌های قرآن برای معرفی و فراگیر کردن فرهنگ قرآنی ‌‌نهایت استفاده را داشته باشیم، تصریح کرد: حفظ قرآن مهم است اما مهم‌تر از آن فهم معارف قرآنی و عمل به آموزه‌های آن است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز در میدان عمل جهان اسلام از معارف قرانی در عرصه‌های مختلف و به ویژه حوزه سیاست ورزی فاصله گرفته است، بیان داشت: باید ملت ایران آنچنان آشنا و عامل به قرآن باشند که میهمانان خارجی با حضور در ایران اسلامی در کنار مشاهده شکوه برگزاری مسابقات، شکوه عمل به قرآن و جلوه‌های عملی آن را در عرصه‌های مختلف مشاهده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری با اشاره به اینکه چه در سطح سیاستمداران و چه مسوولان باید عطر عمل به احکام قرآن به مشام مردم برسد، افزود: از جمله وظایف ذاتی سازمان اوقاف ترویج فرهنگ و معارف قرآن و همگانی کردن فهم معارف قرآن است.

وی برگزاری مسابقات و استمرار آن را از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه اقدامی در خور تحسین دانست و تأکید کرد: خوشبختانه طی سال‌های گذشته تمامی دستگاه‌های مسوول در حد توان خود از فعالیت و برنامه‌های قرآنی حمایت کرده‌اند، اما باز هم جای فعالیت‌های بیشتری وجود دارد.

وی با اشاره به پیش بینی قوانین موضوعی کشور برای حافظان و قاریان قرآن کریم، تصریح کرد: باید عمل به احکام قرآنی را در اخلاق سیاسی و اجتماعی خود جاری و ساری کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: نهادهای حاکمیتی از جمله مجلس و دولت عملکردشان منطبق با ارزش‌های والای قرآنی باشد تا خیرات و برکات آثار قرآن در گفتار و کردار آن‌ها به جامعه و جهانیان برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدون آنکه ما با زبان به دنبال تبلیغ آموزه‌های قرآنی باشیم باید در عمل مفاهیم قرآن را پیاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز