خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بهره برداری هنرستان هنرهای زیبایی زنجان:

حاشیه‌سازی‌ها مانع از توسعه فرهنگی کشور می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۴۶۰

آنچه که دولت تدبیر و امید به آن توجه دارد، تحمل سخنان مخالف و مدارا کردن و پذیرش نقدهای منصفانه و سازنده است تا به این طریق عناصری را هم که به دنبال تخریب هستند هدایت کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: متاسفانه بسیاری از عناصر و جریانها و گاهی باندهای سیاسی بر حوزه فرهنگ و هنر تاثیر می گذارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علی جنتی بعد از ظهر امروز سه شنبه(۵اسفند) در حاشیه مراسم بهره برداری از هنرستان هنرهای زیبا پسران زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای عدالت فرهنگی در سطح کشور، اظهار داشت: باید شرایطی در کشور فراهم شود که همه آحاد ملت در هر گوشه‌ای امکان دسترسی به امکانات فرهنگی و هنری را داشته باشند.

**هم اکنون برخی از شهرستانها و مراکز برخی استانهای کشور حتی یک سینما ندارند

جنتی با بیان اینکه در صدد عدالت فرهنگی در سطح کشور هستیم، افزود: هم اکنون برخی از شهرستانها و مراکز برخی از استانهای کشور حتی یک سینما ندارند، در زمان حاضر همه تلاش‌ها بر این است تا امکاناتی فراهم شود که همه بتوانند از این فضاها استفاده کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از تجهیز حدود ۳۲۰ سالن سینمای کشور به سیستم دیجیتال خبر داد و گفت: با راه اندازی این سیستم، در کشور اکران هم زمان یک فیلم در همه سالنها امکانپذیر می شود.

وی، با تاکید بر اینکه به دنبال تجهیر سالن تمام مجتمع‌های فرهنگی - هنری به سیستم سینمای دیجیتال هستیم، عنوان کرد: با این اقدام این سالن‌ها به عنوان سالن سینما قابل استفاده می شوند.

جنتی، با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۰سالن و مجتمع فرهنگی هنری در کشور نیازمند و مستعد تجهیز به سیستم دیجیتال سینما می باشند گفت: با این اقدام امکان برخورداری از سینما در همه شهرهای کشور فراهم می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی از سخنان خود، از توسعه تدریجی سالنهای تئاتر و موسیقی خبر داد و گفت: این اقدام در راستای اجرای برنامه عدالت فرهنگی در این وزارتخانه خواهد بود.

این مسئول کشوری در زنجان، با تاکید بر اینکه باید هنرستانها هنرهای زیبا درسطح کشور فعال شوند، تصریح کرد: اگر هنرستانی در تهران وجود دارد، باید این هنرستان در زنجان و دیگر شهرهای کوچک کشور نیز وجود داشته باشد تا امکان بروز و رشد استعدادها و آموزش برای همه هنرمندان و افراد علاقمند در سطح کشور فراهم شود.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، در ادامه با بیان اینکه توسعه هنرستانها در دستور کار وزارت قرار دارد، گفت: در شهرهایی بزرگ مثل اصفهان و کرمان هنرستانهای با بیش از ۴۵ سال قدمت وجود دارد که در حال فعالیت هستند افراد مهم کشور همانند استاد فرشچیان جزو فارغ التحصیلان این هنرستان ها بوده اند.

جنتی همچنین تاکید کرد: از سال آینده توسعه و پذیرش هنرجویان در هنرستان زنجان در رشته های مختلف هنری در راستای شکوفایی و پرورش استعدادها انجام خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این زمینه اضافه کرد: در خصوص پرداخت یارانه مطبوعات به شهرستانها و استانها توجه بیشتری صورت خواهد شد.

وی با اشاره به ضوابط پرداخت یارانه های مطبوعات و تجدیدنظر در این زمینه ادامه داد: امتیازاتی هم در این خصوص در نظر گرفته شده و حتی مناطق محروم نیز می توانند بیشتر از یارانه استفاده کنند.

** متاسفانه بسیاری از عناصر و جریانها و گاهی باندهای سیاسی بر حوزه فرهنگ و هنرتاثیر می گذارند

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از عناصر و جریانها و گاهی باندهای سیاسی بر حوزه فرهنگ و هنر تاثیر می‌گذارند.

جنتی با تاکید براینکه درحال حاضر هر روز با برخی از حاشیه سازی‌ها مواجه هستیم، افزود: این موارد موجب بازدارندگی از برنامه‌ریزی در خصوص توسعه فرهنگی کشورمی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آنچه که دولت تدبیر و امید به آن توجه دارد، تحمل سخنان مخالف و مدارا کردن و پذیرش نقدهای منصفانه و سازنده است تا به این طریق عناصری را هم که به دنبال تخریب هستند هدایت کند.

**در خصوص بیمه، بر اساس قانون همه رسانه ها باید خبرنگاران خود را بیمه کنند**

جنتی در زمینه بیمه خبرنگاران نیز اضافه کرد: در خصوص بیمه، بر اساس قانون همه رسانه ها باید خبرنگاران خود را بیمه کنند.

وی در پایان سخنان خود، اظهار داشت: در عین حال برای بیمه کردن اصحاب رسانه هماهنگی های لازم با سموولان رسانه ها انجام شده و راهکارها و امتیازات قانونی برای آنان در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است هنرستان هنرهای زیبای زنجان، توسط اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در زمینی به مساحت ۶هزارو ۳۵ متر مربع با زیر بنای ۵هزارو ۲۷۵متر مربع به بهره برداری رسید.

این هنرستان با محوطه سازی چهار هزار و ۳۰۰ متر مربع در سه طبقه مجهز به سیستم گرمایشی، سرمایش، اعلام اطفای حریق و مجهز به آب، برق و گاز می باشد.

طبقه زیر زمین شامل تاریکخانه، لابراتوار، چاپ عکس، موتور خانه، سالن ورزشی، نمازخانه و انبار، طبقه هم کف دارای کارگاه های جوشکاری، نجاری، سفالگری، ماکت سازی، منبت کاری، معرق کاری، سالن چندمنظوره، امور دفتری و بایگانی و ۲۰ کلاس درس می باشد.

طبقه اول هنرستان هنرهای تجسمی پسران زنجان هم دارای ۱۷ کلاس آموزشی، آتلیه های نقشه کشی، پوسترسازی، گرافیک، کامپیوتر، نقاشی و کتابخانه است.

این هنرستان با محوطه سازی چهار هزار و ۳۰۰ متر مربع و با اعتبار ۵۳ هزار و ۶۴۵ میلیون ریال ساخته شده است..

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز