خبرگزاری کار ایران

با تقدیر از مدافعان سلامت مطرح شد؛

اعلام حمایت شهردار شیراز از کادر درمان در موج سوم کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۱۶۰

شهردار شیراز ضمن تقدیر از ایثارگری‌ها و فداکاری‌های مدافعین سلامت گفت: شهرداری در موج سوم کرونا برای حفظ سلامت شهروندان تمام قد پای کار و کنار کادر درمان است.

به گزارش ایلنا، حیدر اسکندرپور در دیدار با رئیس و کادر درمان بیمارستان علی اصغر (ع) و خیرین سلامت با تاکید بر اینکه باید با هماهنگی کلیه دستگاه‌ها و همراهی مردم برای کاهش خط موج سوم کرونا اقداماتی انجام داد، گفت: با توجه به درخواست ریاست بیمارستان علی اصغر (ع)، شهرداری شیراز پس از طرح و تصویب در شورای شهر به منظور کمک به کادر درمان و حفظ جان شهروندان در احداث درمانگاه این بیمارستان همکاری می کند.

وی با مرور برخی از اقدامات مجموعه مدیریت شهری در موج اول کرونا همچون تعطیلی به موقع ناوگان حمل و نقل عمومی، ضدعفونی معابر، تخصیص بودجه برای مقابله با کرونا، فرهنگسازی و اختصاص بیلبوردهای سطح شهر به پیام های پیشگیرانه، بخشنامه دورکاری کارکنان و ... افزود: در این شرایط پروژ های شهری را متوقف نکردیم و در مقاطع مختلف پروژه هایی همچون بزرگراه مهندسین، تقاطع استاد بهمن بیگی، زیرگذر گلستان، ایستگاه مترو وکیل الرعایا و فاز دوم تقاطع شهید رودکی با اعتباری بیش از هزار میلیارد تومان را افتتاح کردیم.

اسکندرپور تاکید کرد: اگر مردم، مسئولین و دستگاه های مختلف در کنار هم باشند می توان بحران ها را کنترل کرد.

قاسم مقیمی عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز نیز در این جلسه گفت: خالصانه از کادر درمان شیراز و بیمارستان علی اصغر (ع) تشکر می کنم. ایثار و از خودگذشتگی مدافعین سلامت شهره جهان شده است اما از سوی دیگر بی توجهی برخی از مردم به توصیه های بهداشتی خنجری است که به جان کادر درمان می زنند.

مقیمی به شهروندان هشدار داد و گفت: اگر امروز توصیه های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را رعایت نکنیم، درگیر موج های بعدی می شویم و نوروز سیاه پوش عزیزانمان خواهیم بود.

عضو هیئت مدیره شورای شهر شیراز با اشاره به اقدامات شهرداری برای مبارزه با ویروس کرونا خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز با در پیش گرفتن اقدامات مختلف به کنترل بیماری کرونا کمک کرده است.

ابوالفضل درانی نژاد رئیس بیمارستان حضرت علی‌اصغر (ع) شیراز با اشاره به وضعیت نامطلوب شیوع کرونا هشدار داد: هم اکنون برای ورود بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان لیست انتظار داریم و با توجه به بالا بودن میزان مبتلایان سایر بیمارستان ها نیز به چرخه درمان این بیماری می پیوندند.

وی در خصوص وضعیت شیوع کرونا افزود: هم اکنون ابتلا به این بیماری خانوادگی و شدیدتر شده، سن مرگ و میر بیماران کاهش پیدا کرده ومتاسفانه رکورد تعداد فوتی ها شکسته شده است و تا هنگامی که رعایت نکات بهداشتی و ایمنی به بیش از ۹۰ درصد نرسد، نمی توانیم بیماری را کنترل کنیم.

رئیس بیمارستان علی‌اصغر (ع) شیراز افزود: شرایط موج سوم کرونا با موج های پیشین متفاوت است و می طلبد که همه نهادها و مردم برای کنترل آن کمک کنند.

محمود فخری عضو هیات مدیره بیمارستان علی اصغر (ع) نیز در این جلسه گفت: از اقدامات شهردار شیراز و مجموعه شهرداری که در کنار دانشگاه علوم پزشکی که در زمینه تلاش برای کنترل ویروس کرونا خوش درخشیدند، تشکر می کنم.

وی افزود: شهرداری با اقدامات مختلف همچون ضدعفونی معابر، تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی، توزیع ماسک و ... تمام توان خود را برای مبارزه با این بیماری به کار بسته است.

فخری خاطرنشان کرد: اگر همراهی و همکاری شهرداری نبود شاید ما امروز مجبور می شدیم در حیاط بیمارستان علی اصغر (ع) نیز برای پذیرش بیماران تخت بزنیم.

همچنین جواد شاه محمدی مشاور رئیس بیمارستان علی اصغر (ع) با بیان اینکه ماهیانه ۵۰۰ میلیون تومان هزینه تامین وسایل حفاظت فردی برای پرسنل و کادر درمان بیارستان علی اصغر (ع) می شود، گفت: بخشی از این هزینه توسط خیرین سلامت و مردم تامین شده است.

شاه محمدی خاطرنشان کرد: هم اکنون میزان رعایت نکات بهداشتی در استان فارس ۶۷.۷ درصد و میانگین کشور ۴۲.۲ درصد است که این آمار نشان از فرهنگ مردم و فعالیت نهادهای فرهنگساز همچون شهرداری و تبلیغات شهری توسط این نهاد است.

محمدهادی ایمانیه رئیس هیات مدیره مجمع خیرین بیمارستان علی اصغر (ع) در این جلسه گفت: استان فارس به نسبت سایر استان ها در زمینه کنترل بیماری کرونا موفق تر بوده که یکی از دلایل آن همکاری و هماهنگی حوزه ها ودستگاه های مختلف همچون شهرداری، استانداری، علوم پزشکی، اصناف و .. است.

ایمانیه افزود: بالاترین میزان آمار کمک های مومنانه مربوط به استان فارس است که از فرهنگ غنی و مهربانی مردم این سرزمین حکایت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز