خبرگزاری کار ایران

مختاری خبر داد:

افزایش تعاونی های فارس به ٥ هزار و ٤٤١ تعاونی

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۰۶۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه تعداد شرکت های تعاونی در طول دولت تدبیر و امید به2 هزار تعاونی ۳۰۵ رسیده است، عنوان کرد: در حال حاضر ۵ هزار و ۴۴۱ تعاونی با اعضای سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر و سرمایه ثبتی ۸۲۹ میلیارد تومان در سطح استان فعال هستند.

به‌گزارش ایلنا، سهراب مختاری در پانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر فارس گفت: از ابتدای تشکیل تعاونی‌ها بیش از ۸۰ سال می‌گذرد و تا سال ۹۱ فارس رتبه هفتم داشته است که خوشبختانه در این چند سال به رتبه چهارم رسیده است.

وی با بیان اینکه تعاونی ها در بخش های مختلفی مانند خدمات، کشاورزی، صنعت، مسکن تولیدی، فرش دستباف، عمرانی حمل و نقل مشغول به فعالیت هستند؛ ابراز کرد: در مجموع ۳۰ درصد از کل تعاونی های استان در بخش خدمات، ۲۳ درصد بخش کشاورزی و ۱۹ درصد در بخش خدمات و مابقی در بخش‌های دیگر هستند.

مختاری خاطرنشان کرد: سهم شهرستان های استان از بخش تعاون شیراز، ممسنی، کازرون، جهرم و سپیدان بیشترین فعالیت را در بخش تعاون دارند و تعاونی‌های مسکن مقام ششم کشور را دارند.

 وی با اشاره به ضرورت افزایش سرمایه اجتماعی در بخش تعاونی ها عنوان کرد که با نظارت و دقت بیشتر در این مسئله بتوانیم مسائل و مشکلات پیرامون اعضا را برطرف کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه از مجموع تعاونی‌های مسکن مهر ۲۲ هزاز ۶۲۴واحد تحویل داده شده و تنها هزار و ۸۷۵واحد باقیمانده است؛ خاطرنشان کرد: در بخش تعاونی‌های روستایی رتبه اول داریم و همچنین در تعاونی‌های بانوان مقام سوم بعد از استان‌های کرمان و تهران داریم و در بخش صنعت بالاترین درصد تعاونی‌های بانوان را به خود اختصاص داده است.

مختاری با بیان اینکه رتبه اول کشوری در تشکیل تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی داریم، ابراز کرد: همچنین رتبه سوم کشوری در تعاونی‌های دانش‌بنیان کشور داریم که ۱۸ تعاونی دارای مجوز از نهاد ریاست جمهوری هستند.

 وی در رابطه با اشتغال ایجاد شده توسط تعاونی‌ها با اشاره به رتبه اول کشوری در این زمینه گفت: فارس نسبت به سایر استان‌ها در شاخص‌های اقتصادی وضعیت خوبی دارد به ویژه در حوزه فرصت‌های شغلی موجود عملکرد سال ۹۹ در حوزه تعاون ۷۵ تعاونی تشکیل شده است که منجر به ایجاد فرصت شغلی برای ۴۵۵ نفر شده است.

مختاری یادآور شد که به مناسبت هفته تعاون ۲۲ طرح تعاونی در استان نیز افتتاح می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز