خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس:

۹۰ درصد پرونده های تخلف کارشناسان سهوی بوده است

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۸۸۴

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس با بیان اینکه ۹۰ درصد پرونده های تخلف کارشناسان سهوی بوده و اگر خطایی رخ دهد برابر مبلغ متعهد هستند، افزود: امسال ۹ مورد تخلف به دادیاری ارسال شده و ۲ تخلف محرز شده است و مابقی با تذکر برطرف شده است.

به گزارش ایلنا محمد حسین میرشکاری در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه گفت: با حضور رویکرد جدید در قوه قضائیه چند نکته مثبت مانند ارتباط با مردم و مبارزه با فساد افزایش پیدا کرده است بطوریکه سیستم قوه قضاییه هم در این زمینه تعارفی ندارد.

وی با بیان اینکه اگر ما خواهان مبارزه با فساد و عدالت خواهی هستیم راهی جز حمایت اهالی رسانه نداریم، ابراز کرد: رسانه‌ها باید به صورت مستقل حضور داشته باشند و زبان گویای مردم در عدالت خواهی باشند.

میرشکاری با اشاره به اینکه کارشناس رسمی دادگستری ابتدا امین قوه قضاییه هستند، تصریح کرد: کارشناس رسمی بازوی قدرتمند و تخصصی قاضی در اجرای عدالت است و اگر کارشناس کار خود را به خوبی انجام دهد آرا موثری صادر می شود.

وی ادامه داد: در گذشته کارشناس رسمی به یک کار لوکس تبدیل شده بود و اختلاف نظری بین شورای نگهبان و مجلس ایجاد شد که در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی و بکارگیری کارشناس رسمی دادگستری استارت خورد و اولین دوره کارشناس رسمی دادگستری در خود قوه قضاییه تشکیل شد.

به گفته رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس هر فردی از هر کارشناس عضو مرکز در صورتی که گلایه ای داشت مستقیما می تواند شکایت کند و هیچ منعی برای رسیدگی به تخلفات نیست که این امر در راستای شفافیت و رسیدگی به تخلفات است.

میرشکاری با بیان اینکهاقدام دیگر مرکز گسترش ارتباط با جامعه بوده است؛ خاطرنشان کرد: در این زمینه پیش قدم شدیم و اعلام امادگی همکاری با دستگاه و نهاد های مختلف داشتیم.

وی افزود: متاسفانه خیلی از دستگاه ها به حضور کارشناسان رسمی توجه نمی کنند و صرفا کارشناسان خاصی را انتخاب می کنند که در این خصوص درخواست داشتیم که به مرکز ارجاع دهند و براساس تخصص و بی نام کارشناس را معرفی می کنیم.

میرشکاری با بیان اینکه آموزش کارشناسان مورد دیگری بوده که انجام شده است، یادآور شد: درحال حاضر کلاس‌های مجازی درحال برگزاری است و برای کمک به دستگاه ها کارشناسان باید توانمندی لازم را داشته باشند.

 پیش بینی جذب ۵۰۰ کارشناس دادگستری در فارس

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس با بیان اینکه ۵۳۰ کارشناس رسمی متخصص در حال حاضر فعالیت دارند، تصریح کرد: خیلی از رشته ها خاص است و صلاحیت های جدیدی در این مجموعه وجود دارد و در شهریور ماه آزمون در ۲۶ رشته داریم که پیش بینی شده است بیش از ۵۰۰ نفر کارشناس بتوانیم جذب کنیم.

میرشکاری یادآور شد که جذب کارشناسان رسمی دادگستری به ویژه در شهرستان ها پیش بینی کرده ایم و رشته امور بانک اضافه شده است.

وی با بیان اینکه نکته مثبت دیگر تشکیل کمیته های تخصصی است؛ ابرلز کرد: کمیته صلاحیت نقل و انتقال رابطین صلح و سازش و.. تعیین کردیم و کارها را بین کارشناسان رشته های مختلف تقسیم کرده ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز