خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس شورای شهر شیراز:

حمل‌ونقل عمومی زیرساخت اصلی تحقق شهر انسان محور است

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۶۹۹

نائب رئیس شورای شهر شیراز مترو و سیستم حمل‌‌ونقل عمومی را زیرساخت اصلی تحقق شهر انسان محور و زیست پذیر دانست و بر اهمیت توجه به این زیرساخت تاکید کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر شیراز، ابراهیم صبوری در آئین پایان حفاری و آغاز ریل‌گذاری خط دوم پروژه قطار شهری شیراز که صبح امروز با حضور استاندار فارس، شهردار شیراز و مدیران شهری و استانی برگزار شد، عنوان داشت: خط یک مترو در بازه زمانی ۱۵تا ۱۶ سال به مرحله اجرایی رسید و پس از گذشت این زمان طولانی توانستیم آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز رکورد خوبی در راه‌اندازی خط دو ثبت کرده‌ائیم، تصریح کرد: حدود ۴ سال از زمان شروع پروژه خط دوم قطار شهری می‌گذرد و ما امروز آغاز عملیات ریل‌گذاری را برای فاز یک شروع کردیم و به زودی دستگاه حفاری تونل «تی‌بی‌ام» به میدان امان حسین(ع) می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: شورای پنجم با شعار انسان‌محوری و زیست پذیری شهر تلاش کرد که تغییر گفتمان را در شهرداری استارت بزند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز شرایط امروز را یک پله جلوتر از شعارهای مطرح شده در زمان شروع بکار شورای پنجم دانست و گفت: تلاش ما بر این است که شهر شیراز را به یک شهر زیست پذیر تبدیل کرده و آن را از اتومبیل‌ها پس گرفته و در اختیار انسان‌ها قرار دهیم.

صبوری مترو و سیستم حمل‌‌ونقل عمومی را زیرساخت اصلی شهر انسان محور و زیست پذیر دانست و زیرساخت حمل‌ونقل عمومی را بعنوان اصلی‌ترین منبع تحقق این هدف عنوان کرد.

وی با اشاره به خرید ۱۲۰ دستگاه اتوبوس که در راستای تحقق شعارهای شورای پنجم انجام گرفت، اظهار داشت: تکمیل ایستگاه‌های خط یک مترو و شروع پروژه خط دوم گام موثر دیگری در این بخش محسوب می‌شود.

صبوری با تاکید بر اینکه تغییر گفتمان در حوزه شهرداری کمی سخت است اظهار امیدواری کرد که این گفتمان بتواند ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز