خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس:

اختصاص بودجه ۱۱۰ میلیون تومانی برای خرید اقلام پیشگیری از کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۶۰۶

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس از اختصاص بودجه ۱۱۰ میلیون تومانی بنیاد شهید فارس برای خرید اقلام پیشگیری از کرونا برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر خبر داد.

 به گزارش ایلنا، رجبعلی راهی در نشست خبری پیرامون اقدامات صورت گرفته برای مقابله با شیوع کرونا گفت: در نخستین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در استانداری فارس که به ریاست استاندار فارس برگزار شد، رسیدگی ویژه به امور درمانی جانبازان شیمیایی و والدین و خانواده شهدا بیماری خاص در اولویت کاری دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری‌های ها قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به شیوع این بیماری از آنجا که دیدار و سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران با محدودیت هایی همراه شد، اما بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس ۱۷ هزار تماس تلفنی با خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان برقرار کرد و درصورتبروز مشکل درمانی، ضمن راهنمایی پیگیر امور درمانی آنها شد.

 مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به بازدید از بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) و تقدیر از کادر درمانی بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی در راستای اولویت قرار دادن خانواده شهدا و ایثارگران دارای مریضی ریشه‌ای و شیمیایی برای مقابله با ویروس گفت:  ۸ هزار و ۸۴۳ نفر از خانواده شهداء، جانبازان و آزادگان به ویژه جانبازان شیمیایی استان فارس دارای بیماری زمینه‌ای هستند که در این رابطه ۱۱۰ میلیون تومان بودجه برای خرید اقلام پیشگیری از بیماری کرونا برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر در نظر گرفته شد.

راهی با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی نیز تصریح کرد: تاکنون بیش از ۷۸ هزار جفت دستکش، ۴ هزار و ۵۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده و تعداد ۳۴۲ هزار و ۱۵۰ عدد دستکش بین خانواده‌های شهداء توزیع شده است. وی افزود: ۱۱ هزار و ۳۷۹ نفر از والدین شهداء، همسران شهداء و جانبازان ۷۰ درصد در سال ۹۸ پایش سلامت شده اند.

به گفته راهی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۴۰ میلیون تومان کمک معیشتی به موارد خاص و ۳۴۰ میلیون تومان بن کارت کمک معیشت برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر بدون درآمد اختصاص یافته است.

مدیرکل بنیاد شهید استان فارس همچنین از استقرار و بهره برداری از سیستم یکپارچه حقوق ایثارگران طی سه ماه آینده، استقرار و بهره برداری سامانه یکپارچه احراز ایثارگری، استقرار و برقراری کمک معیشت برای جانبازان فاقد شغل، درآمد یا بیماری به عنوان بخشی از برنامه‌های امسال این اداره خبر داد.

راهی در ادامه ‌گفت: تداوم پرداخت حق پرستاری ویژه خانواده‌های ایثارگران، تدوین سند راهبردی گلزار منور شهدا، اجرای طرح سپاس، تعیین تکلیف موضوع ساماندهی اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان بیش از ٧٠ درصد و الکترونیکی شدن فرایند سربازی و کسر خدمت فرزندان ایثارگران و پوشش بیمه عمر،

حوادث غیرمترقبه و الکترونیکی شدن خدمات بیمه، به عنوان دیگر اقداماتی است که برای سال جاری در دستور کار قرار دارد. وی گفت: با تلاش و همکاری خوب انجمن جانبازان شیمیایی، مشکلی به لحاظ ابتلا به ویروس کرونا در بین جانبازان شیمیایی گزارش نشده است.

راهی با بیان اینکه در خصوص بیمه شدگان اول (بیمه سلامت) و مکمل جامعه هدف تحت پوشش بنیاد شهید فارس  درحال حاضر ٥٥ هزار نفر بیمه شده اول و بیش از ۱۱۲ هزار بیمه شده مکمل تحت پوشش داریم؛ بیان کرد: طبق آخرین آمارها، مجموعا ١٦٨ هزار نفر در فارس تحت پوشش این اداره کل در بیمه اول و مکمل هستند.

جمع آوری نیم میلیون برگ سند مربوط به شهدا و ایثارگران در فارس

در ادامه معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه نزدیک به نیم میلیون برگ سند مربوط به شهدا و ایثارگران این استان جمع آوری و ذخیره شده است، تصریح کرد: این اسناد جمع آوری شده در جای امن نگه داری می‌شوند.

سیدعلی محمدی گفت: امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که همه آحاد جامعه و فعالیت‌های اجتماعی تحت تاثیر یک ویروس قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه فرهنگی و آموزش بنیاد شهید استان فارس انجام شده است، یادآور شد: آیندگان تا سال‌ها از منابعی که تهیه شده، استفاده‌های خوبی خواهند کرد و همچنین اقدامات خوبی در حوزه فرهنگی این اداره کل اجرایی شده است.

محمدی گفت:  قریب به ٧ هزار دانشجو از جامعه ایثارگری فارس در این استان در حال تحصیل هستند و اگرچه سن جامعه ایثارگری استان بالا رفته،

اما ٢ هزار و ۵۶۰ دانش آموز فرزند جانباز در فارس در حال تحصیل هستند که جایگاه ویژه به لحاظ علمی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز